سیب زمینی شیرین ژاپنی
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سیب زمینی شیرین بنفش ژاپنی

دسترسی سریع

جزیره ژاپنی اوکیناوا یکی از طولانی ترین امید به زندگی را در جهان دارد، بنابراین رژیم سنتی اوکیناوا یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است. شاید برای شما هم سوال باشد که غذای اصلی این رژیم چیست؟ سیب زمینی شیرین بنفش ژاپنی یا سیب زمینی شیرین هاوایی پاسخ سوال شماست. با سوییت زمینی باشید در این مقاله تا بیشتر با این سبزی فوق العاده آشنا بشیم.

سیب زمینی شیرین بنفش ژاپنی چیست؟

سیب زمینی شیرین اوکیناوا آنقدر مغذی است که حتی به شهرت هالیوود هم رسیده. آنها در سال 2009 در برنامه Oprah Winfrey به نمایش در آمدند، سپس دکتر OZ آنها را به عنوان یکی از پنج غذای برتر سال 2010 فهرست کرد.

این خوراکی های بنفش خوش قیافه سرشار از مواد مغذی، ویتامین، مواد مورد نیاز بدن و مزه لذیذ هستند. پوست سیب زمینی شیرین اوکیناوا به رنگ بژ مایل به کرم است، اما درون آنها بنفش است. آنها فورا ظاهر هر ظرفی را که در آن استفاده می شود، زیباتر می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سیب زمینی های شیرین فوق العاده، از جمله منشاء و فواید تغذیه ای آنها، به علاوه برخی دستور العمل های خوشمزه، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بیوگرافی سیب زمینی شیرین اوکیناوا

همه چیز درباره سیب زمینی شیرین اوکیناوا

اگر چه آنها “اوکیناوا” نامیده می شوند، اما این سیب زمینی های شیرین بنفش در واقع اولین بار در آمریکای جنوبی کشت شدند. اعتقاد بر این است که در دهه 1400 میلادی، اسپانیایی ها سیب زمینی شیرین بنفش را از امپراتوری آزتک به فیلیپین و سپس به چین آوردند.

سیب زمینی شیرین سپس در اوایل دهه 1600 میلادی توسط Noguni Sokan به اوکیناوا معرفی شد. نوگونی یکی از مقامات دولتی ژاپن بود که در تجارت با چین همکاری داشت. سیب زمینی شیرین آنقدر با آب و هوای اوکیناوا سازگار شد که در نهایت به یک محصول اصلی در آن جا تبدیل شد و کشت آن به سایر مناطق ژاپن گسترش یافت.

حتما تا به اینجا متوجه شدید که سیب زمینی شیرین انواع مختلفی دارد، پیشنهاد می کنیم مقاله سیب زمینی شیرین زینتی را هم در این باره مطالعه کنید!

سیب زمینی شیرین اوکیناوا به سیب زمینی های معمولی که بخشی از خانواده تاج ریزی یا nightshade هستند، مربوط نمی شود. در عوض، مانند سایر سیب زمینی های شیرین، آنها بخشی از خانواده morning glory هستند. سیب زمینی شیرین اوکیناوا اغلب با yams، یکی دیگر از سبزی های محبوب در اوکیناوا و در سراسر آسیای جنوب شرقی، اشتباه گرفته می شود. با این حال، یمز بنفش، در حالی که از نظر ظاهری شبیه به هم به شمار می روند، از خانواده دیگری هستند و بومی آسیا نیز می باشند. برای گیج شدن بیشتر، در اوکیناوا، هم سیب زمینی اوکیناوا و هم یمز بنفش را می توان سیب زمینی شیرین هاوایی نامید.

مزایا فراوان سلامتی سیب زمینی شیرین بنفش ژاپنی

مانند یکی دیگر از خوراکی های محبوب ژاپنی، کیناکو ، سیب زمینی شیرین اوکیناوا برای شما بسیار مفید است و حتی شیرین تر از سیب زمینی شیرین معمولی می باشد. رنگ ارغوانی و زیبای سیب زمینی شیرین اوکیناوا ناشی از آنتی اکسیدان آنتوسیانین است، همان آنتی اکسیدانی که در زغال اخته یافت می شود، میوه ای که اغلب به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان از آن استقبال می شود. با این حال، سیب زمینی شیرین اوکیناوا حاوی 150 درصد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به زغال اخته است که آن را به یک ابر غذای قوی برای مبارزه با سرطان تبدیل می کند.

این سیب زمینی شیرین بنفش دارای فواید تغذیه ای فراوان دیگری نیز می باشد. آنها حاوی چهار برابر ارزش روزانه ویتامین A، نصف ارزش روزانه ویتامین C، و همچنین منگنز، ویتامین B6، مس، آهن، فیبر غذایی و پتاسیم هستند. مطالعات همچنین نشان داده اند که سیب زمینی دارای توانایی های ضد باکتری و ضد قارچی است و ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

چگونه سیب زمینی شیرین اوکیناوا را به رژیم غذایی خود وارد کنیم؟

رژیم غذایی سیب زمینی شیرین ژآپنی

با تمام این فواید تغذیه ای، سیب زمینی شیرین اوکیناوا یک غذای عالی برای گنجاندن در وعده های غذایی شماست. اما چگونه آنها را بپزید؟ سیب زمینی شیرین بنفش را می توان در بسیاری از غذاهای سنتی اوکیناوا و هاوایی اعم از شیرین و شور استفاده کرد. همچنین می توانید از آنها در دستور العمل های مورد علاقه خود به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی شیرین معمولی استفاده کنید.

پوره سیب زمینی شیرین اوکیناوا یک غذای جانبی محبوب و آسان است که از جزیره هاوایی کائوآی سرچشمه می گیرد. در اینجا یک دستور پخت پوره سیب زمینی برای شما آوردیم که می توانید آن را در خانه امتحان کنید:

مواد مورد نیاز

  • 2 عدد سیب زمینی شیرین بنفش متوسط
  • ·         ½ فنجان شیر نارگیل
  • نمک و شکر به میزان دلخواه (غذا را می توان به صورت شیرین یا شور سرو کرد)

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین اوکیناوا

پوره سیب زمینی شیرین ژاپنی
  1. سیب زمینی شیرین ها را به خوبی بشویید. به حالتی که هیچ گونه خاک روی آن نباشد.
  2. سیب زمینی شیرین های بنفش را به مدت 1 ساعت در آب بجوشانید تا نرم شوند. می توانید با ایجاد چند سوراخ روی آن با چنگال، به این جوشیدن آن ها سرعت بدهید و این کار در پختن مرکز آن نیز تاثیر چشمگیری دارد.
  3. سیب زمینی شیرین ها را خارج کنید و اجازه دهید تا به آرامی خنک شوند.
  4. پوست سیب زمینی شیرین ها را جدا کنید.
  5. سیب زمینی شیرین های بنفش را به خوبی له کنید.
  6. شیر نارگیل، شکر، نمک و ادویه های مد نظر خود را به آن اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید.
  7. پوره سیب زمینی شیرین اوکیناوا شما آماده سرو است.

سیب زمینی شیرین را می توان به صورت خام و پخته مصرف کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله سیب زمینی شیرین خام را از دست ندهید!

سیب زمینی شیرین اوکیناوا وقتی به آرامی در فر برشته شود، بسیار خوشمزه است. گرما قندهای طبیعی آنها را کاراملی می کند (غذایی که در ژاپنی یاکی ایمو نامیده می شود). یکی دیگر از روش های محبوب اوکیناوا برای سرو آن ها، برش خورده و سرخ شده در خمیر به عنوان تمپورا است. از آنجایی که سیب زمینی شیرین بنفش به طور طبیعی شیرین است، در بسیاری از دسر ها از جمله پای، موچی ، چیز کیک و بستنی ژاپنی محبوب است.

یکی از محبوب ‌ترین دسر ها و سوغاتی‌ های اوکیناوا، تارت سیب زمینی شیرین اوکیناوا است که به آن تارت سیب ‌زمینی شیرین بنفش نیز می‌ گویند. روی لایه های ترد سیب زمینی شیرین اوکیناوا با یک لایه خمیر سیب زمینی شیرین صاف و شیرین پوشانده می شود تا یک میان وعده آنقدر خوب باشد که شما نمی توانید بدون تموم کردن کل دسر، بلند شوید. تارت ها به قدری محبوب هستند که KitKat حتی با طعم مد نظر خود به تقلید از آن ها ظاهر شده است: یک نوار کوکی ترد با روکش سیب زمینی بنفش مایل به کرم.

سخن پایانی

سیب زمینی شیرین در انواع و اقسام رنگ ها و اندازه ها وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها همین سیب زمینی شیرین بنفش ژاپنی یا اوکیناوا است. پس اگر دفعه بعدی خواستید سیب زمینی شیرین خریداری کنید و دنبال تنوع غذایی و طعمی بودید، سیب زمینی شیرین بنفش گزینه مناسب شماست.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟