پخت سیب زمینی شیرین در فر+ (نکات مهم در پخت)
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

پخت سیب زمینی شیرین در فر+ (نکات مهم در پخت)

دسترسی سریع

سیب زمینی شیرین یکی از خوشمزه ترین، مقوی ترین و مغذی ترین سبزی هایی است که می توان به طور روزانه مصرف کرد و از مزه فوق العاده آن لذت برد. برخلاف بسیاری از مواد غذایی، سیب زمینی شیرین در تمام حالات پخته شده، آب پز، سرخ شده و دودی خوشمزه است و دستورالعمل هایی برای آن وجود دارد که تقریبا تمام کار آشپزی به عهده فر و یا سرخ کن شماست. با سوییت زمینی همراه باشید تا یک مورد از این دستوالعمل ها را یاد بگیریم.

از دمای بالا دوری نکنید!

از دمای بالا دوری نکنید!

آهسته برشته کردن میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، باعث می شود که قند های طبیعی آن از بین برود. از آن جایی که سیب زمینی شیرین به طور معمول، شیرین است و قند نسبتا بالایی دارد، شاخص گلیسمی آن نیز بالا می باشد. این شاخص نشان دهنده سرعت جذب قند وارد شده به بدن در خون است که قند خون را بالا می برد.

بنابراین توصیه می شود با دمای بالا سیب زمینی شیرین را برشته کنید تا قند کمتری از آن خارج شود و از طعم غذای شما کاسته نشود. به این تربیب، بخش بیرونی سیب زمینی که شما انتخاب کردید به حالت طلایی در میاید و درون آن یک طعم شیرین و خامه ای می گیرد. پوشاندن سیب زمینی شیرین با استفاده از فویل و یا هر چیزی نیز سبب می شود که بخار پز شوند و طعم مد نظر و ظاهر طلایی خود را از دست بدهند.

مکعب های طلایی سیب زمینی شیرین

مکعب های طلایی سیب زمینی شیرین

اگر هدف شما این است که سیب زمینی شیرین تان را به طور کامل و درسته بپزید، می توانید این بخش را رد کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه وعده خوشمزه تری را درست کنید و مرکز سیب زمینی شیرین تان بهتر بپزد، آن ها را به مکعب های ۳ سانتی متری تقسیم کنید. این کار سبب می شود زمان پخت کمتر شود و سطح بیشتری از سیب زمینی شیرین حالت کاراملی به خودش بگیرد و مزه بهتری را نیز فراهم سازد.

پیشنهاد می شود برای این کار سیب زمینی شیرین ها را به مکعب های یکسانی تقسیم کنید تا هر قطعه به میزان و سرعت یکسانی بپزد. در طور فرایند پخت حداقل دو بار با کفگیر تمام مکعب ها را بچرخانید. از آن جایی که فرایند تفت با دمای بالا در حال انجام است، قهوه ای شدن و یا سوختن سیب زمینی شیرین شما ممکن است در لحظه اتفاق بیافتد و متوجه آن نشوید، بنابراین توصیه می شود جدا از اینکه حداقل دو بار آن ها را بگردانید، حواس خود را کاملا برای چند دقیقه به آن ها بدهید تا مکعب های طلایی شما آماده شوند.

سیب زمینی شیرین با پوست یا بی پوست؟

سیب زمینی شیرین با پوست یا بی پوست؟

این مرحله کاملا به شما بستگی دارد! این مورد به سلیقه شما در این که ترجیح می دهید سیب زمینی شیرین های تان را با پوست میل کنید و یا بدون پوست بستگی دارد. برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر، ویتامین ها، پروتئین و مواد مغذی است که بخشی از آنها بر روی پوست سیب زمینی شیرین است. تقریبا تمام میوه ها و سبزیجات نیز همانند سیب زمینی شیرین، بخش قابل توجهی مواد مغذی بر روی پوست و پوشش آن ها قرار دارد، البته لازم به ذکر است که بخش اعظم این ویتامین ها و پروتئین ها و مواد مغذی، در بخش مرکزی و زیر پوست آن ها قرار دارد.
  2. پوست سیب زمینی شیرین ممکن است به هر دلیلی برای همه افراد دلنشین نباشد و برداشتن آن در عوض از دست دادن مقداری مواد مغذی، ارزش داشته باشد. این را در نظر داشته باشید که مرحله پوست کندن یا نکندن سیب زمینی شیرین برشته شما باید قبل از گذاشتن آن ها در فر باشد زیرا که روی طعم آن ها تاثیر مستقیم می گذارد.

میدونستی خوردن سیب زمینی شیرین باعث لاغری میشه؟! میخوای بدونی چطوری؟! مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری رو از دست نده!

ماجراجویی طعم های سیب زمینی شیرین

ماجراجویی طعم های سیب زمینی شیرین

در آشپزی هر چیزی، زمانی می رسد که شما می توانید ادویه های مناسب و مد نظر خود را به غذا اضافه کنید تا به طعم دلنشین خود برسید. اما سیب زمینی شیرین یکی از آن غذاهایی است که جدا از داشتن دستورالعمل های بسیار زیاد، تقریبا با هر ادویه ای که می توانید فکرش را بکنید، خوشمزه می شود!

در این مرحله، ماجراجویی شما آغاز می شود و شما می توانید هر طعمی که مایل هستید را به وعده غذایی خود اضافه کنید.ادویه های خشک شده ماننده زیره، پودر چیلی، زردچوبه و یا پودر کاری همگی با سیب زمینی شیرین بسیار خوب جفت می شوند. پیشنهاد می شود سبزی های دلنشین و خوشمزه را به همراه سیب زمینی شیرین تفت بدهید تا آن ها نیز شکر اضافی از خود خارج نکنند. برای سبزی های لطیف تر مانند جعفری و گشنیز، بگذارید سیب زمینی شیرین های شما در فر بپزند و پس از خارج کردن آن ها، می توانید جعفری و گشنیز را به مقدار مورد نیاز، به همراه سبزیجاتی که از قبل آماده کرده اید، به وعده خود اضافه کنید. فقط یادتان نرود که نمک اضافه کنید!

مواد مورد نیاز

شما برای اینکه این دستور العمل را برای یک وعده درست کنید، به موارد زیر نیاز دارید:

  • 1 فنجان مکعب های سیب زمینی شیرین
  • ¼ پیاز ترجیحا شیرین که به صورت خلالی بریده شده است
  • ½ حبه سیر که به صورت ورقه ای شده است
  • ½ قاشق غذا خوری و ¾ قاشق چای خوری روغن زیتون
  • ¾ قاشق چای خوری سرکه بالزامیک و یا بیشتر، بسته به میل خود، برای طعم دادن
  • ¼ نیشگون فلفل سیاه و نمک برای طعم دادن

البته برای راحتی کار شما، پیشنهاد می کنیم از سیب زمینی شیرین های بزرگتر و به مقدار بیشتر استفاده کنید تا بتوانید در طول روز و یا هر زمانی که خواستید، بدون نیاز به آماده سازی و آشپزی مجدد، میل کنید. برای آماده سازی 4 وعده غذایی از این دستوالعمل، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • 4 فنجان مکعب های سیب زمینی شیرین
  • 1 پیاز کامل و ترجیحا شیرین که به صورت خلالی بریده شده
  • 2 حبه سیر که به صورت ورقه ای شده است
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک و یا بیشتر، بسته به میل خود، برای طعم دادن
  • 1 نیشگون فلفل سیاه و نمک برای طعم دادن

به طور معمول اگر تمامی مراحل را به درستی انجام بدهید و سر زمان دقیق آن ها را عملی کنید، کمتر از 40 دقیقه طول می کشد تا شما یک وعده غذایی بسیار خوشمزه و بسیار مقوی را آماده کنید. سیب زمینی شیرین های برشته شده در فر را می توانید در کنار صبحانه خود و یا در سالاد و یا به تنهایی میل کنید تا از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

مرحله پایانی

مرحله پایانی

مسلما تنها بخشی که از آشپزی شما باقی مانده، گذاشتن سیب زمینی شیرین های خود در فر است. پس از اینکه مکعب های طلایی خود را به طور کامل طعم دار کرده اید، فر خود را در دمای 450 درجه فارنهایت یا 230 سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه بدهید تا گرم شود. سپس سیب زمینی شیرین های خود را بر روی یک ورقه پخت بزرگ که توسط روغن پوشیده شده است، قرار بدهید و یک مقدار فلفل به آن اضافه کنید. سیب زمینی شیرین برشته در فر، زمانی آماده می شوند که نرم شوند. این نرم شدن معمولا بین 25 تا 30 دقیقه بسته به دمای فر در زمان گذاشتن سیب زمینی شیرین ها به درون آن و اندازه آن ها بستگی دارد. البته پیشنهاد می شود حداقل یکبار سیب زمینی شیرین ها را بگردانید تا به طور کامل و مساوی بپزند.

حالا که فهمیدی پخت سیب زمینی شیرین در فر چطوریه، بهتره که با خرید سیب زمینی شیرین تازه از سوییت زمینی بری سراغ پختن این غذای خوشمزه!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

با سیب زمینی شیرین دیگه چی میشه درست کرد

آموزش درست کردن پنکیک سیب زمینی شیرین خوشمزه

پنکیک می تواند یک صبحانه خوشمزه، یک میان وعده عالی برای کودکان و یا حتی

مقالات آشپزخونه ای

کیک سیب زمینی شیرین

این دستور العمل کیک سیب زمینی شیرین خوشمزه جنوبی مناسب سرو برای هر مناسبت یا

مقالات آشپزخونه ای

طرز تهیه حلوای سیب زمینی شیرین

حلوا از میان وعده های خوشمزه و محبوب ایرانیان است. این خوراکی در کشورهای دیگر

مقالات آشپزخونه ای

کوکو سیب زمینی شیرین (یک دستور پخت فوق العاده)

معمولا برای درست کردن کوکو در خانواده های ایرانی از سیب زمینی معمولی استفاده میشه،

مقالات آشپزخونه ای

کتلت سیب زمینی شیرین +دستور پخت خوشمزه

سیب زمینی شیرین یکی از آن دسته سبزیجاتی است که کاربرد فراوان دارد و انواع

مقالات آشپزخونه ای

دسر سیب زمینی شیرین + طرز تهیه

چه چیزی بهتر از یک دسر خوشمزه برای لذت بردن از طعم لذت بخش سیب

مقالات آشپزخونه ای
سفارش محصول
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

2 دیدگاه دربارهٔ «پخت سیب زمینی شیرین در فر+ (نکات مهم در پخت)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟