رژیم غذایی ۳ روزه سیب زمینی شیرین
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

رژیم غذایی ۳ روزه سیب زمینی شیرین + (مزایا و معایب آن)

دسترسی سریع

داري سعي ميکني سريع وزن کم کني؟ آیا شنیدی  که رژیم غذایی ۳ روزه سیب زمینی شیرین می تونه بهت  کمک کنه تا به سرعت به اهدافت برسی؟ رژیم غذایی سیب زمینی شیرین چطوری کار می کنه و برای رسیدن به این اهداف چه غذاهایی می تونی بخوری؟ آیا خوردن چیزی جز سیب زمینی شیرین به مدت 3 روز، ایرادی نداره ؟ جواب تمام سوالاتت داخل این مقاله هست! پس تا انتها با سوییت زمینی همراه باش!

رژیم غذایی ۳ روزه سیب زمینی شیرین چیه ؟

همان طور که از اسمش پیداست، این یک برنامه غذاییه  که شامل خوردن سیب زمینی شیرین برای کم کردن وزنه. خیلی مهمه که توجه داشته باشیم که تنوع زیادی تو این رژیم غذایی وجود داره.

1- خوردن چیزی جز سیب زمینی شیرین در تمام طول روز: تو این رژیم غذایی، مردم فقط تمام روز سیب زمینی شیرین می خورند. سیب زمینیا می تونن خرد بشن، آب پز یا پخته بشن. افراد همچنین می تونن قهوه شیرین نشده، چای یا  آب مصرف کنن.

2- رژیم غذایی بسیار کم کالری: این نسخه کمی انعطاف پذیرتر از نسخه قبلیه. شما می تونید برخی از سبزیجات و گزینه های پروتئینی رو تو این رژیم بگنجونید، اما مصرف کالری توی این رژیم باید کاملا کم باقی بمونه. این رژیم غذایی شما را تنها به خوردن تخم مرغ آب پز، سبزیجات بخارپز و سیب زمینی شیرین ملزم میکنه.

3- جایگزینی همه کربوهیدرات ها با سیب زمینی شیرین : این نسخه اصلی رژیم غذایی سیب زمینی شیرینه . خالق این رژیم غذایی منویی ۱۴ روزه درست کرده که شرکت کنندگان را ملزم میکنه  تمام کربوهیدرات های مورد نیازشون رو با سیب زمینی شیرین جایگزین کنند.

طرفداران و دنبال کنندگان این برنامه غذایی ملزم به خوردن یک سیب زمینی شیرین در هر وعده اصلی اعم از صبحانه، ناهار، و شام بودند و اونا می تونن  مقداری تنقلات سالم در طول روز داشته باشن. طراح این  برنامه غذایی به شرکت کنندگان وعده داده  که  بدون سوزاندن کربوهیدرات ها اساسی خود انرژی بیشتری خواهند داشت و وزن کم خواهند کرد.

آیا رژیم غذایی 3 روزه سیب زمینی شیرین سالم است؟

آیا رژیم غذایی 3 روزه سیب زمینی شیرین سالم است؟

باید در پاسخ گفت که نه،اینطور نيست. همانطور که در بالا خواندید، هیچ یک ازانواع فوق از این  برنامه غذایی تمام کالری و یا مواد مغذی که شما به آن نیاز دارید ارایه نمی دهد. هر رژیم غذایی سیب زمینی شیرین که از قوانین بالا پیروی می کند را می توان به عنوان یک رژیم غذایی موقت در نظر گرفت. نه تنها این تغییرات باعث از بین بردن تمام کربوهیدرات ها و غذاهای دیگر به جز سیب زمینی شیرین می شود، بلکه آنها همچنین وعده کاهش وزن سریع و آسان تنها در 3 روز را داده اند.

چنین رژیم های غذایی معایب زیر را  دارند:

  1. آنها باعث کمبود مواد مغذی میشوند
  2. شانس بالا برای برگشتن تمام وزن از دست رفته
  3. آنها یک اثر معکوس وزنی ایجاد میکنند، که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های خاص از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

پس بالاخره خوبه یا بد ؟

بله، اونا خوب و سالم هستن. می توان گفت آنها یک نوع سبزی نشاسته ای هستند که کاملا مغذی و  دارای مزایای درمانی متعددی می باشند.

مزایای  سیب زمینی شیرین برای بدن

آنها بسیار مغذی هستند

در اینجا  ارزش غذایی برای یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط (حدود 5 اینچ طول، با وزن 130 گرم) تشریح شده است:

  • کالری – 112 کالری
  • کربوهیدرات – 26.2 گرم
  • پروتئین – 2.04 گرم
  • چربی ها – 0.065  گرم
  • فیبر – 3.9 گرم
  • کلسیم – 39 میلی گرم
  • پتاسیم – 438 میلی گرم
  • سدیم – 71.5 میلی گرم
  • ویتامین 312 C میلی گرم
  • ویتامین A 922 گرم

علاوه بر مواد مغذی فوق، این کربوهیدرات ها نیز سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می تونن به DNA آسیب برسونن و سر آغاز التهاب ها در بدن باشن.  البته، آنها می توانند باعث آسیب هایی به سلول های بدن، از جمله باعث بیماری های قلبی عروقی و التهابی، آب مروارید و سرطان بشن.

برای شناخت بیشتر مزایای سیب زمینی شیرین پیشنهاد می کنیم که مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری رو از دست ندی!

کمک به کنترل سطح قند خون

کمک به کنترل سطح قند خون

این ویژگی به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفیده . از آنجا که این غذا غنی از کربوهیدرات ومحتوای فیبر بالایی داره، می تونه جذب قند را کند و به بهبود سطح قند خون کمک کنه؛ بنابراین این مشخصه می تونه بیماران مبتلا به دیابت را تشویق به خوردن حداقل یک وعده سیب زمینی شیرین در روز بکنه.

علاوه بر این، مصرف مداوم این آیتم غذایی به طور بالقوه می تونه به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک بکنه. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد نشون داد افرادی که مصرف فیبر غذایی بالاتری دارند در معرض خطر نسبتاً کمتری از دیابت نوع ۲ قرار دارن.

مصرف سیب زمینی شیرین خطر ابتلا به انواع خاصی ازسرطان ها را کاهش میدهد

همونطور که در بالا  گفتیم، سیب زمینی شیرین آنتی اکسیدان هایی داره که به مبارزه با رادیکال های آزاد که منجر به سرطان میشن، در میان بیماری های دیگر کمک می کنه.اونا همچنین یک منبع عالی از بتا کارون هستن. سیب زمینی شیرین بنفش مقادیر بالایی از آنتوسیانین ها (رنگدانه های بنفش قرمز آبی) دارن، که می تواند به کندی رشد انواع خاصی از سلول های سرطانی از جمله در مثانه، روده بزرگ، پروستات، معده، ریه و سرطان پستان کمک کنن.

بهبودبخشی به روند هضم و حرکت روده

بهبودبخشی به روند هضم و حرکت روده

غذاهایی که فیبر بالایی دارند به جلوگیری از یبوست و تسهیل حرکت منظم روده کمک می کنن که  یک دستگاه گوارش سالم داشته باشیم.

ارتقای هر چه بیشتر سلامت چشم

همانطور که در بالا  گفتیم، این کربوهیدرات های نشاسته ای فوق العاده غنی از بتاکاروتن هستن. بتاکاروتن در بسیاری از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند سیب زمینی شیرین، هویج، زردآلو، اسفناج، کلم و طالبی یافت میشه. هنگام مصرف، بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل میشه که به عملکرد قرنیه میکنه و به چشم اجازه می ده تا در شرایط کم نورکار  کنه، و از شب کوری جلوگیری می کنه.

بالا بردن ایمنی بدن

بالا بردن ایمنی بدن

 1 فنجان سیب زمینی شیرین آب پز دارای 31/8 میلی گرم ویتامین C هست. افرادی که مقادیربالایی از ویتامین  C در خونشون دارن می تونن در معرض خطر کمتر سکته مغزی، التهاب ریوی و عفونت های ریه، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و التهاب قرار بگیرن. این ویتامین همچنین احتمال چروکیدگی پوست را پایین میاره و چروکیدگی و خشکی پوست را کاهش می ده.

مزایای کاهش وزن با سیب زمینی شیرین

مزایای کاهش وزن با سیب زمینی شیرین

ما دیدیم که سیب زمینی شیرین می تونه سلامت کلی شما را تضمین کنه، اما سوال اینجاست که چگونه میتونه به نفع کسی باشه که به دنبال از دست دادن وزنه؟! در اینجا این مورد مطرح میشه که چگونه رژیم غذایی سیب زمینی شیرین می تونه به شما در کم کردن وزن کمک کنه؟!

سیب زمینی شیرین شما را برای مدت طولانی تر سیر نگه میدارد!

همانطور که در بالا دیدیم 1 سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط  دارای 3.9 گرم فیبره. غذاهای پرفیبر کالری کمی دارن، نه تنها به شما در ابتلا به یبوست کمک میکنن و سطح قند خون را کنترل می کنن، بلکه به شما حس سیری نیز میدن. اونا سطح هورمون گرسنگی (گرلین) را کاهش می دن و باعث افزایش تولید هورمون چولیکیستوکنین میشن که باعث میشه شما احساس سیری کنید و همینطور به روند هضم کند کمک میکنه.

فایده ی سیر ماندن برای مدت طولانی:

هنگامی که احساس سیری می کنید، احتمال استفاده از میان وعده کمتر میشه. زمانی تنقلات می تونن خوب باشن که شما خوردن مواد غذایی مناسب رو بیشتر به مصرف بسیاری تنقلات با کالری کم ترجیح ندید یا فراموش نکرده باشید که  استفاده از این غذاها و نوشیدنی های کم حجم، شما رو بیش از پیش به مصرف انرژی در طول روز سوق میده.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۹  انجام شد که شامل ۳۴۵ نفر شرکت کننده بود، این مطالعه ثابت کرد که یک رژیم غذایی با فیبر بالا، که حداقل مصرف عناصر اساسی (کربوهیدرات، چربی، و پروتئین در روز) و مصرف انرژی را حفظ کرده، کاهش وزن را در افراد چاق و کسانی که  اضافه وزن دارند بهبود میبخشد.

کالری کم

در این رژیم غذایی، بسیاری از افراد تمایل دارند کربوهیدرات ها را از عادات غذایی روزانه خود خارج کنند و فکر می کنند که به طور خودکار آنها کالری بالایی دارند. سیب زمینی شیرین در حالی که به عنوان یک کربوهیدرات نشاسته ای طبقه بندی می شود، نشان می دهد که این ادعا همیشه درست نیست. یک سیب زمینی شیرین ۱۳۰ گرمی تنها ۱۱۲ کالری، یعنی ۳۷ کالری پایین تر از یک فنجان شیر کامل دارد.

کاهش اشتها

آب یک سرکوب کننده اشتهای طبیعی است، و یک سیب زمینی شیرین ۵ اینچی ۱۰۰ گرم آب دارد. این ویژگی کمک می کند تا اشتهای شما توسط محتوای آب اضافی در این رژیم غذایی فروکش کند.

سیب زمینی شیرین غذایی با شاخص اسید گلیسیرید پایین

خوردن غذاهای با شاخص قند خون بالا (GI) مانند دانه های تصفیه شده و قندها با گرسنگی و افزایش وزن منظم همراه است. برعکس، مصرف رژیم غذایی با قند پایین ممکن است در کمک به حفظ کاهش وزن مفید باشد. برای حفظ قند پایین سیب زمینی شیرین، بهتر است پس از جوشاندن به جای پختن، بو دادن، یا سرخ کردن آن ها را بخورید.

حالا که با مزایای رژیم غذایی ۳ روزه سیب زمینی شیرین آشنا شدید بهتره که سریع تر سیب زمینی شیرین رو از سوییت زمینی سفارش بدین! خرید سیب زمینی شیرین!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 18 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟