روش پخت سیب زمینی شیرین کره ای (تنها در ۳۰ دقیقه!)
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

روش پخت سیب زمینی شیرین کره ای (تنها در 30 دقیقه!)

دسترسی سریع

سیب زمینی شیرین کره ای یک عصرونه ی بسیار مقوی است که با دستور پختی که از سوییت زمینی میگیرید فقط در ۳۰ دقیقه میتونین آماده اش کنید و از خوردنش لذت ببرید! پس با سوییت زمینی همراه باشید!

سیب زمینی شیرین کره ای

سیب زمینی شیرین پخته و پف کرده یکی از محبوب ترین راه های میل کردن سیب زمینی شیرین هست. از آن جایی که فر شما ۹۵ درصد کل کار آشپزی رو انجام میده، شما آزادانه مختار هستین هر کاری می خواید رو تو این زمان انجام بدین. از تموم کردن کارهای روزانتون گرفته تا مطالعه مقاله های بیشتر سایت ما برای داشتن تجربه و لذت حداکثری از سیب زمینی شیرین. امروز می خواهیم به شما آموزش بدیم چطور یک عصرونه مقوی و بسیار خوشمزه برای خودتون و خانوادتون و حتی دوستاتون آماده کنین. به طور خلاصه کافیه سیب زمینی شیرینتون رو از فر در بیارین و به دلخواه خودتون تزئینش کنین و میل کنین. اما قبل از هر آموزشی، یک مقدار با این خوراکی و خواصش آشنا بشیم و ببینیم اصلا چرا باید هر روز سیب زمینی شیرین بخوریم!

خواص فوق العاده سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین، یک منبع غذایی بسیار سالم از انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین ب ۶ هست. به علاوه، انواع مواد معدنی مثل منگنز و مس رو میتونین در این ماده غذایی پیدا کنین. یکی از مهم‌ترین خواص سیب زمینی شیرین ویژگی‌های ضد سرطانی اون هست. سرطان روده بزرگ یا سرطان کلون از جمله بیماری‌هایی محسوب میشه که می‌تونه به کمک سیب زمینی شیرین پیشگیری و حتی تا حدی درمان بشه. علاوه بر این، وجود آنتی اکسیدان‌های مختلف در سیب زمینی شیرین تونسته از این ماده غذایی، یک درمانگر قوی برای قوه بینایی بسازه. تقویت سیستم ایمنی بدن در کنار بهبود عملکرد مغز و حافظه به شما این امکان رو میده تا این ماده غذایی لذیذ رو به خوراکی‌های روزانه خودتون اضافه کنین و از خواصش بهره مند بشین.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره خواص سیب زمینی شیرین، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله چرا باید هر روز سیب زمینی شیرین بخوریم را مطالعه کنید!

مواد لازم برای پخت سیب زمینی شیرین کره ای

مواد لازم برای پخت سیب زمینی شیرین کره ای

از طرف دیگر، مواد لازم در این دستور پخت شامل عسل، کره و رون زیتون می شود. به طور خلاصه اگر بخواهیم از خواص هر کدام یک مقدار بگوییم، کره سرشار از ویتامین د است که برای رشد و تقویت استخوان های بدن ضروری است. همچنین کلسیم بسیار زیادی در آن وجود دارد که از بدن شما در برابر پوکی استخوان محافظت می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون

و در آخر، یکی از مقوی ترین مواد این دستور پخت روغن زیتون است. روغن زیتون سرشار از چربی های غیر اشباع سالم است که التهاب را کاهش می دهد و با توجه به تحقیقات اخیر، تاثیر قابل توجهی روی سلول های سرطانی دارد. روغن زیتون همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و قلبی را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است که روغن زیتون جدا از اینکه به افزایش وزن ارتباطی ندارد و از آلزایمر پیشگیری می کند، خطر بروز سکته در فرد را نیز کاهش می دهد به طوری که ارتباط بین روغن زیتون و سکته مغزی مورد مطالعه گسترده ای قرار گرفته است و مطالعات روی ۸۴۱۰۰۰ نفر نشان می دهد چربی غیر اشباعی که در روغن زیتون است با کاهش خطر سکته و بیماری قلبی و مغزی مرتبط است. مطالعه دیگری روی ۱۴۰۰۰۰ نفر انجام شد که نشان می دهد افرادی که روغن زیتون مصرف می کردند در معرض خطر سکته ی قلبی قرار نمی گیرفتند.

دستور پخت:

  • زمان آماده سازی: ۵ دقیقه
  • زمان پخت: ۴۰ دقیقه
  • زمان کل: ۴۵ دقیقه

مواد لازم:

  • سیب زمینی شیرین
  • روغن زیتون
  • نمک
  • کره
  • فلفل
  • عسل

روش پخت:

روش پخت
  1. فر را روی درجه ۴۲۵ فارنهایت (۲۱۸ سلسیوس) تنظیم کنید تا گرم شود و یک سینی فلزی با کاغذ روغنی یا فویل آلمینیومی را آماده کنید.
  2. با استفاده از یک چنگال یا چاقو، چند ضربه به سیب زمینی شیرین بزنید و  در سینی قرار بدهید تا زمانی که در فر قرار می گیرد، مرکز آن به خوبی پخته شود.
  3. برای ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بگذارید بپزند یا تا وقتی که پوست آن ها شروع کرد به پف کردن و احساس کردین به راحتی میشه با چنگال بازشون کرد.
  4. سیب زمینی شیرین ها را از فر خارج کنید و آن ها را از بخش طولی باز کنید. ترکیب کره و عسل را به میزان دلخواه خودتان وارد سیب زمینی شیرین کنید و ترکیب کنید.
  5. شما در این مرحله مختار هستین هر تزئین دیگری مد نظرتون هست روی سیب زمینی شیرین ها اعمال کنید.
  6. سیب زمینی شیرین شما آمادست!

نکته مهم در زمان پخت

یک نکته بسیار مهم که لازم است اینجا به آن دقت کنید این است که به هیچ وجه سیب زمینی شیرین ها را داخل فویل آلومینیومی نپیچید و فقط بعد از ایجاد سوراخ های چنگال یا چاقو، بر روی کاغذ روغنی یا فویل بگذارید. محاصره کردن سیب زمینی شیرین توسط فویل در این دستور پخت باعث می شود در کنار اینکه درون آن به حالت عادی بپزد و نرم شود، پوست بیرونی آن نرم و خام باقی بماند. خوشمزه ترین حالت ممکن این دستور پخت این است که پوست سیب زمینی شیرین پخته شود و به حالت سرخ شده در بیاید.

پخت سریع تر

پخت سریع تر

اگر عجله دارید ولی نمیتونین از این غذای خوشمزه و مقوی دل بکنین، میتونین سیب زمینی شیرین ها رو قبل از اینکه داخل فر قرار بدین، از طول آن نصف کنین، روغن زیتون بزنین، یک مقدار نمک و فلفل بزنین و  در حالتی که قسمت درونی آن به سمت بالا است، داخل فر بگذارید تا اینکه یک رنگ قهوه ای روشن و دلنشین به خودش بگیره.

اهمیت اندازه سیب زمینی در زمان پخت

البته به این قضیه هم باید توجه داشته باشید که بسته به اندازه سیب زمینی شیرین، زمان کمتر یا بیشتری لازم است که عصرونه شما آماده میل کردن بشه. مشخصا سیب زمینی های بزرگتر به زمان بیشتر، تقریبا یک ساعت، و سیب زمینی های کوچک تر به زمان کمتر، تقریبا نیم ساعت، احتیاج دارند. به همین منظور ما به شما گفتیم جدا از زمان، حواستون به ظاهر سیب زمینی شیرین باشه که یک موقع ذغال دستور پخت بعدیتون نشه.

مقدار نمک و فلفل موردنیاز

میزان فلفل و نمک هم بسته به هر شخص متغیر هست اما ما به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه مصرف سیب زمینی شیرینتون در حال افزایش است و وعده های خوشمزه تری رو تجربه کنین، بیشتر از یک دوم قاشق غذاخوری نمک و فلفل استفاده نکنید.

تجربه مشتریان سوییت زمینی

تجربه مشتریان سوییت زمینی

مشتریان سوییت زمینی که از این دستور پخت برای بهتر کردن عصرشون استفاده کردند به ما گفتند که در انتهای پخت سیب زمینی شیرین ها و قرار دادن کره، می توان از تزئینات دیگر مانند فلفل دلمه ای، گوجه، فلفل قرمز و سبز، پنیر پیتزا و انواع سس ها استفاده کرد تا تجربتون با سیب زمینی شیرین رو حتی شیرین تر هم بکنین.

برای اینکه این وعده غذایی زودتر آماده بشه، می توانید مواد آن را از قبل آماده کرده و هر زمان که میل داشتین، نوش جان کنید. سیب زمینی شیرین ها می توانند از ۲ روز قبل آماده شده و مجدد در فر داغ، گرما ببینند. ترکیب کره و عسل می تواند چند هفته قبل آماده شود و با در پوش بسته در یخچال نگهداری شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه این دستور پخت در سریع ترین حالت ممکن آماده شود، حین آشپزی های دیگر، یک یا دو سیب زمینی شیرین را درون فر قرار بدهید تا یک مقدار آماده شوند و کار را برای شما راحت تر کنند.

سخن پایانی

امیدواریم که از این دستور پخت خوشمزه نهایت لذت رو ببرین و این مقاله از سوییت زمینی براتون مفید بوده باشه! لازمه ی این عصرونه ی خوشمزه خرید سیب زمینی شیرینه که شما میتونین این محصول فوق العاده رو با بهترین کیفیت از سوییت زمینی تهیه کنید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

با سیب زمینی شیرین دیگه چی میشه درست کرد

آموزش درست کردن پنکیک سیب زمینی شیرین خوشمزه

پنکیک می تواند یک صبحانه خوشمزه، یک میان وعده عالی برای کودکان و یا حتی

مقالات آشپزخونه ای

کیک سیب زمینی شیرین

این دستور العمل کیک سیب زمینی شیرین خوشمزه جنوبی مناسب سرو برای هر مناسبت یا

مقالات آشپزخونه ای

طرز تهیه حلوای سیب زمینی شیرین

حلوا از میان وعده های خوشمزه و محبوب ایرانیان است. این خوراکی در کشورهای دیگر

مقالات آشپزخونه ای

کوکو سیب زمینی شیرین (یک دستور پخت فوق العاده)

معمولا برای درست کردن کوکو در خانواده های ایرانی از سیب زمینی معمولی استفاده میشه،

مقالات آشپزخونه ای

کتلت سیب زمینی شیرین +دستور پخت خوشمزه

سیب زمینی شیرین یکی از آن دسته سبزیجاتی است که کاربرد فراوان دارد و انواع

مقالات آشپزخونه ای

دسر سیب زمینی شیرین + طرز تهیه

چه چیزی بهتر از یک دسر خوشمزه برای لذت بردن از طعم لذت بخش سیب

مقالات آشپزخونه ای
سفارش محصول
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟