قند و سیب زمینی شیرین
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

آیا سیب زمینی شیرین قند دارد؟

دسترسی سریع

سیب زمینی شیرین سرشار از خواص و مواد مغذی است که مصرف آن برای اکثر افراد در همه سنین بسیار توصیه می شود. خواص فوق العاده این سبزی آن را از سیب زمینی معمولی متمایز کرده و به عنوان یک میان وعده عالی و یا در کنار غذای اصلی مصرف می شود. یکی از مواردی که افراد قبل از خوردن یک ماده غذایی به آن توجه می کنند و روی آن حساسیت دارند، میزان قند آن خوراکی است. این نکته به خصوص برای افراد دیابتی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله درباره قند سیب زمینی شیرین، میزان آن و اینکه آیا قند آن برای افراد دیابتی مضر است یا خیر صحبت کرده و این نگرانی را برای شما برطرف خواهیم کرد.

سیب زمینی شیرین، سرشار از مواد مغذی

مواد قندی موجود در سیب زمینی شیرین

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به مواد مغذی داخل سیب زمینی شیرین و ارزش غذایی آن بیندازیم. یک سیب زمینی شیرین بزرگ (180 گرم) 162 کالری، 3.6 گرم پروتئین، 37 گرم کربوهیدرات و 0.2 گرم چربی دارد. سیب زمینی شیرین منبع عالی ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است. سایر اطلاعات تغذیه ای آن به شرح زیر است:

  • کالری: 162
  • چربی: 0.1 گرم
  • سدیم: 71 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 37 گرم
  • فیبر: 3.9 گرم
  • قند: 5.4 گرم
  • پروتئین: 3.6 گرم
  • ویتامین A: 1730 میکروگرم
  • ویتامین C: 35.3 میلی گرم
  • پتاسیم: 855 میلی گرم
  • کربوهیدرات ها

یک سیب زمینی شیرین بزرگ دارای 37 گرم کربوهیدرات، با حدود 5 گرم قند طبیعی و حدود 4 گرم فیبر است. سیب زمینی شیرین جزو غذاهای پر قند محسوب نمی شود.

شاخص گلیسمی (GI) سیب زمینی شیرین بر اساس روش تهیه و پخت متفاوت است. سیب زمینی شیرین آب پز ممکن است GI کمتر از 41 داشته باشد، در حالی که ارزش سیب زمینی شیرین سرخ شده می تواند تا 93.2 باشد.

  • چربی ها

سیب زمینی شیرین تقریباً کاملاً بدون چربی است مگر اینکه در هنگام پختن به آن چربی اضافه شود.

  • پروتئین

یک سیب زمینی شیرین پخته شده بزرگ حدود 3.6 گرم پروتئین فراهم می کند.

  • ویتامین ها و مواد معدنی

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین ها به خصوص ویتامین A و پتاسیم است. آن ها همچنین مقداری کلسیم، آهن، منیزیم و فولات تامین می کنند.

  • کالری

یک سیب زمینی شیرین بزرگ (180 گرم) 162 کالری دارد که 90 درصد آن از کربوهیدرات ها، 9 درصد از پروتئین و 1 درصد از چربی تامین می شود.

سیب زمینی شیرین انواع مختلفی دارد که در این میان می توان به سیب زمینی شیرین گل ایپومیا اشاره کرد!

آیا سیب زمینی شیرین دارای قند است؟

سیب زمینی شیرین و قند آن

در یک کلام، بله، سیب زمینی شیرین واقعاً حاوی قند است. ریشه ‌های بزرگ غده ‌ای این گیاه – که طعم شیرین و نشاسته ای دارند – متعلق به خانواده Convolvulaceae از گیاهان ریشه‌ ای است. شاخه های جوان تر و همچنین برگ های گیاه سیب زمینی شیرین، گهگاه به عنوان سبزی مصرف می شوند. تاریخچه سیب زمینی شیرین تقریباً به 5000 سال پیش به مناطق گرمسیری قاره آمریکای جنوبی باز می گردد.

امروزه، توزیع و پرورش سیب زمینی شیرین به گونه ای است که در بسیاری از مناطق گرم و گرمسیری در سراسر جهان که دارای آب برای رشد آن هستند، کشت می شود. در حالی که سیب زمینی شیرین حاوی قند است، اما حاوی عناصر مفیدی است که برای سلامتی و بدن شما مفید است.

  • محتوای قند سیب زمینی شیرین

میزان قند موجود در سیب زمینی شیرین به ازای هر 3.5 اونس (تقریبا 31 گرم) سیب زمینی شیرینی که مصرف می کنید 4.2 گرم است. اگرچه خیلی زیاد یا نگران کننده نیست، اما وجود قند را دقیقاً در سیب زمینی شیرین تأیید می کند. مانند هر چیز دیگری، زیاده ‌روی مضر است و این در مورد مصرف قند شما نیز صدق می‌کند. در حالی که خوردن 3.5 اونس سیب زمینی شیرین احتمالاً تأثیر ناچیزی بر سلامتی شما خواهد داشت، اگر بیش از حد سیب زمینی شیرین مصرف کنید، میزان قندها می تواند به سرعت افزایش یابد. علاوه بر این که به مقدار زیاد با پوسیدگی دندان مرتبط است، قند اضافی به طور غیرمستقیم با چاقی و دیابت نیز مرتبط خواهد بود.

کیک سیب زمینی
  • منبع خوب کلسیم

یک وعده 3.5 اونسی سیب زمینی شیرین 30 میلی گرم کلسیم برای شما تامین می کند که برای جایگزینی یک لیوان شیر کافی نیست، اما داشتن مقداری سیب زمینی شیرین یک مزیت خوب است. همانطور که اکثر مردم می دانند، کلسیم ماده ای است که استخوان ها را به خصوص در اوایل تولد فرد، قوی تر و متراکم تر می کند و در ادامه نیز همچنان به استخوان های شما کمک می کند تا قوی و سالم بمانند.

بنابراین، با وجود اینکه سیب زمینی شیرین به قند مصرفی شما اضافه می کند، این واقعیت که آنها منبع خوبی از کلسیم و دیگر ویتامین ها هستند به تعادل اثرات مضر محتوای قند کمک می کند. البته قابل ذکر است که قند سیب زمینی شیرین به هیچ عنوان زیاد نیست، تنها باید توجه داشت که نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. حتی خوردن هر روزه سیب زمینی شیرین به دلیل خواص عالی آن توصیه نیز می شود.

در واقع حداکثر میزان قند مصرفی روزانه نرمال برای هر فرد در حدود 24 گرم برای خانم ها و تا 36 گرم برای آقایان است.

یکی از انواع خوشمزه سیب زمینی شیرین، نوع سفید آن است! می توانید با مطالعه مقاله سیب زمینی شیرین سفید درباره این خوراکی خوشمزه بیشتر بدانید!

قند خون و دیابتی ها

قند خون و دیابت

نام “سیب زمینی شیرین” گمراه کننده است زیرا باعث می شود به نظر برسد غذایی است که برای افراد خاصی مانند دیابتی ها غیرقابل تحمل است. با این حال، تحقیقات نشان داده است که سیب زمینی شیرین اصلا اینطور نیست و حتی نشان داده شده است که سیب زمینی شیرین سطح قند خون را تثبیت می کند و همچنین مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. در نتیجه، افراد دیابتی ممکن است علاقه مند به اضافه کردن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی خود باشند یا اگر قبلاً آن را مصرف می کردند میزان مصرف خود را افزایش دهند،. دلیل آن ممکن است وجود فیبر محلول در سیب زمینی شیرین باشد که خود باعث کاهش کلسترول و قند خون می شود.

آیا مصرف سیب زمینی شیرین بی ضرر است؟

همانطور که گفته شد سیب زمینی شیرین در صورتی که به اندازه مصرف شود، نه تنها بی ضرر است بلکه حتی سرشار از خواص فوق العاده درخشان است که حتی به بهبود برخی از مشکلات کمک می کند. مواردی از جمله:

  • ضد سرطان: نشان داده شده است که آنتوسیانین موجود در سیب زمینی شیرین بنفش باعث کاهش سرطان کولورکتال (تشکیل سلول های سرطانی) می شود. سیب زمینی شیرین آنتی اکسیدان های مختلفی دارد که ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند. آنتوسیانین ها گروهی از آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی شیرین بنفش هستند که رشد انواع خاصی از سلول های سرطانی از جمله مثانه، روده بزرگ، معده و سینه را کاهش می دهند.
  • تقویت سلامت مغز: نشان داده شده است که آنتوسیانین ها باعث کاهش التهاب می شوند که خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.
  • تقویت بینایی: محتوای بالای بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین نارنجی از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن محافظت می کند.
  • کمک به سلامت روده: فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی شیرین برای سلامت روده مفید هستند. انواع خاصی از فیبرهای محلول، که به عنوان فیبرهای چسبناک شناخته می شوند، آب را جذب کرده و مدفوع شما را نرم می کنند. رژیم غذایی غنی از فیبر حاوی 20 تا 33 گرم در روز با خطر کمتر سرطان روده بزرگ و حرکات منظم روده مرتبط است.
  • پرخاصیت در زمان بارداری: سیب زمینی شیرین حاوی مواد مغذی است که برای زنان در سنین باروری مهم است. کمبود مواد مغذی مانند آهن و ویتامین A می تواند بر باروری تأثیر بگذارد.

سخن پایانی

اگرچه سیب زمینی شیرین حاوی قند است، میزان آن زیاد و خطرناک نیست بنابراین مصرف به اندازه سیب زمینی شیرین نه تنها مضر نیست بلکه می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید نیز باشد. از نکات بسیار مهم در مصرف سیب زمینی شیرین این است که باید آن را به صورت ارگانیک تهیه کنید و از سالم بودن آن مطمئن باشید تا بتوانید نهایت استفاده را فواید آن داشته باشید. برای خرید سیب زمینی شیرین می توانید از سوییت زمینی کمک بگیرید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + بیست =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟