سیب زمینی شیرین سفید
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

همه چیز درباره سیب زمینی شیرین سفید

دسترسی سریع

وقتی به یک سیب زمینی شیرین فکر می کنید، احتمالاً یک سیب زمینی نارنجی قرمز را تصور می کنید که پوست آن مسی است. در حالی که ما عاشق سیب زمینی شیرین نارنجی کلاسیک هستیم، انواع بیشتری از سیب زمینی شیرین برای کشف وجود دارد. سیب ‌زمینی‌ های شیرین در اشکال، رنگ‌ ها و اندازه‌ های مختلفی وجود دارند، و امروز، ما همه چیز هایی را که باید در مورد سیب‌ زمینی شیرین سفید بدانید، به شما معرفی می‌ کنیم.

سیب زمینی شیرین سفید چیست؟

در حالی که انواع بی پایانی از سیب زمینی شیرین وجود دارد، دو نوع رایج دیگر وجود دارد که احتمالاً تا به حال حداقل یک بار اسمشان را شنیده اید: سیب زمینی شیرین نارنجی و سیب زمینی شیرین سفید. سیب زمینی شیرین نارنجی دارای پوستی با رنگ مسی و فضای داخلی نارنجی روشن است که این سیب زمینی شیرین را به انتخابی محبوب در ماه های پاییز تبدیل می کند. از طرف دیگر سیب زمینی شیرین سفید دارای پوست روشن تر و طلایی رنگ و گوشت سفید است. فضای داخلی یک سیب زمینی شیرین سفید بسیار شبیه به یک رست نشاسته ای است، در حالی که شکل و بافت آن شبیه به یک سیب زمینی شیرین کلاسیک می باشد.

سیب زمینی شیرین سفید چه مزه ای دارد؟

طعم سیب زمینی شیرین سفید بسیار شبیه سیب زمینی شیرین نارنجی است، اما طعم ملایم تری دارد. می تواند بین شیرینی و خوش طعم کاملاً ملایم حرکت کند، در حالی که فامیل نارنجی آن تقریباً همیشه شیرینی قوی خود را حفظ می کند. طعم شیرین سیب زمینی شیرین نارنجی آن را در غذا های کلاسیک مانند پای سیب زمینی شیرین محبوب می کند، اما اگر به دنبال ترکیب سیب زمینی شیرین در یک غذای جانبی ساده برشته هستید، سیب زمینی شیرین سفید می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

طرز پخت سیب زمینی شیرین سفید

سیب زمینی شیرین و پخت آن

از آن جایی که سیب زمینی شیرین سفید را می توان در غذا های شیرین یا خوش طعم گنجاند، دستور پخت ها بی پایان است. سیب زمینی شیرین سفید را می توان درست مانند سیب زمینی شیرین نارنجی برشته، پخته، کبابی یا له کرد – تفاوت اصلی در طعم آن است. بنابراین اگر تمام فواید سلامتی سیب زمینی شیرین را بدون طعم فوق العاده شیرین می خواهید، یک سیب زمینی شیرین سفید را امتحان کنید!

سیب زمینی شیرین سفید نسبت به همتای نارنجی خود بافت شکننده تری دارد، اما تغییر شکل آن نیز آسان است. گوشت سیب زمینی شیرین را با کره (و شاید کمی خامه) مخلوط کنید تا یک سیب زمینی شیرین پخته کاملا خامه ای حاصل شود. سعی کنید از سیب زمینی شیرین سفید برای درست کردن سیب زمینی شیرین سرخ شده، یک کاسه سیب زمینی شیرین خوش طعم یا یک سیب زمینی شیرین آرام پز ساده استفاده کنید.

میدونستی سیب زمینی شیرین هم فصل خاص خودش رو داره؟ پیشنهاد می کنیم مقاله فصل سیب زمینی شیرین رو بخونی تا به جواب این سوال برسی!!!

سیب زمینی شیرین در مقابل سیب زمینی شیرین سفید

انواع مختلفی از سیب زمینی شیرین وجود دارد، از جمله نوع کلاسیک آن که همه ما با آن آشنا هستیم. هر دوی این سیب زمینی شیرین ها از یک خانواده هستند و از نظر افرادی که شناخت خاصی از آن ها ندارند، شبیه به هم هستند. بنابراین، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت بین سیب زمینی شیرین سفید و سیب زمینی شیرین چیست؟

تفاوت اصلی این است که سیب زمینی شیرین سفید رنگ گوشت سفید دارد و سیب زمینی شیرین دارای گوشت نارنجی است. یک سیب زمینی شیرین سفید رنگ پوست کم رنگ مسی/قرمز دارد در حالی که پوست سیب زمینی شیرین بیشتر از گل سرخ تا قرمز است. سیب زمینی شیرین سفید طعم شیرین کمتری دارد و حاوی کاروتنوئید های کمتری است.

این مقاله هر دو گونه را با تمام جزئیات بررسی می کند، از جمله اینکه کدام یک بهتر و مغذی تر است. علاوه بر این، تفاوت طعم، بافت و اینکه آیا می توان آنها را جایگزین یکدیگر کرد، بررسی خواهم کرد.

سیب زمینی شیرین سفید یا نارنجی؟

سیب زمینی شیرین خوشمزه

سیب زمینی شیرین نارنجی بهتر است زیرا آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیب زمینی شیرین سفید دارد. سیب زمینی شیرین گوشت نارنجی حاوی کاروتنوئید های مفید بیشتری نسبت به سیب زمینی شیرین سفید است که به آن رنگ نارنجی می دهد. سیب زمینی شیرین نارنجی شیرین تر می باشد و می توان از آن در دستور العمل هایی استفاده کرد که نیاز به طعم شیرین تری دارند.

اگر چه سیب زمینی شیرین کمی سالم تر است، اما به طور کلی، تفاوت های باقی مانده بین این دو کم است. در برخی موارد تفاوت می تواند ناچیز باشد. بیایید نگاهی به ارزش غذایی هر سیب زمینی در زیر بیاندازیم.

ماده مغذیسیب زمینی شیرین سفید
(1 فنجان)
سیب زمینی شیرین
(1 فنجان)
کالری120114
کربوهیدرات ها28 گرم27 گرم
پروتئین2.3 گرم2.1 گرم
فیبر3.9 گرم4.0 گرم
سدیم72 میلی گرم73 میلی گرم
قند5.4 گرم5.6 گرم
کلسیم46.55 میلی گرم39.90 میلی گرم
پتاسیم482 میلی گرم448 میلی گرم
اهن0.84 میلی گرم0.81 میلی گرم
ویتامین سی3.4 میلی گرم3.2 میلی گرم

تفاوت های تغذیه ای بین سیب زمینی شیرین گوشت سفید و نارنجی تفاوت چندانی با هم ندارند. هنگام مقایسه درشت مغذی ها، ویتامین ها و مواد معدنی، آن ها بسیار نزدیک هستند. تفاوت بزرگ تر بین این دو آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی است که در زیر نشان داده شده است.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدانسیب زمینی شیرین سفیدسیب زمینی شیرین
کاروتنوئید0.0060.047
آنتوسیانین0.0120.016
فلاونوئید0.6170.705
فنولیک1.5801.490

از آن جایی که سیب زمینی شیرین گوشت نارنجی حاوی کاروتنوئید های بیشتری نسبت به سفید است، اجازه دهید در مورد آن ها با جزئیات بیشتری بحث کنیم . کاروتنوئید ها رنگدانه های زرد و نارنجی هستند که منبع ویتامین A هستند. کاروتنوئید های رایج عبارتند از:

  • بتا کاروتن ها
  • لیکوپن
  • زآگزانتین
  • لوتئین

کاروتنوئید ها بیشتر برای سلامت چشم و سیستم ایمنی مفید هستند. از آن جایی که سیب زمینی شیرین گوشت سفید حاوی مقدار کمتری است، این سوال پیش می آید که آیا سیب زمینی شیرین سفید به اندازه سیب زمینی شیرین معمولی سالم است؟

سیب زمینی شیرین سفید نسبت به سیب زمینی شیرین معمولی فواید سلامتی کمتری دارد زیرا حاوی مقدار بسیار کمتری از آنتی اکسیدان های کاروتنوئید است. باقی مانده مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فواید سلامتی بین سیب زمینی شیرین سفید یا معمولی بسیار مشابه است.

فواید سیب زمینی شیرین سفید

سیب زمینی شیرین سفید بهتره یا نارنجی؟

سلامت چشم

وقتی صحبت از سیب زمینی شیرین می شود، دو ماده مغذی وجود دارد که بدن شما به ویتامین A تبدیل می کند. مهم ترین آن، بتا کاروتن است که به راحتی توسط بدن جذب می شود.

بر اساس مطالعات متعدد، ویتامین A به چشم ها در هنگام دید کم نور و خشکی چشم کمک می کند. مصرف یک عدد سیب زمینی شیرین معمولی 730 درصد از ارزش روزانه ویتامین A را تامین می کند.

آنتوسیانین های موجود در سیب زمینی شیرین در مطالعات برای محافظت از سلول های چشم در برابر آسیب و بهبود سلامت کلی چشم یافت شده است.

تا به حال به این فکر کردی سیب زمینی شیرین هم ممکنه عوارضی داشته باشه؟! برای درک این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض سیب زمینی شیرین رو مطالعه کنی!!!

تقویت سیستم ایمنی

طبق مقاله‌ ای توسط دانشگاه هاروارد، ویتامین A منبع عالی برای تحریک گلبول ‌های سفید سالم است. این سلول ها وظیفه دارند سیستم ایمنی را تا حد امکان سالم نگه دارند تا به طور موثر با ویروس ها و بیماری ها مبارزه کنند.

سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان آنتوسیانین دارای خواص ضد التهابی هستند که از بیماری ها محافظت می کنند.

درمان دیابت

درمان با سیب زمینی شیرین سفید

سیب زمینی شیرین دارای تعداد زیادی کربوهیدرات است که باعث می شود فکر کنید می تواند قند خون را به میزان خوبی افزایش دهد. کربوهیدرات موجود در سیب زمینی شیرین پیچیده است و قند خون را کند تر افزایش می دهد.

سیب زمینی شیرین، سفید یا معمولی، دارای شاخص گلیسمی متوسطی است و برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

در یک مطالعه بر روی 61 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، روزانه به مدت دوازده هفته عصاره سیب زمینی شیرین سفید به آن ها داده شد. محققان دریافتند سطح قند خون ناشتا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، شرکت کنندگان کاهش وزن داشتند و شاهد پایین آمدن کلسترول بدن خود بودند.

در مطالعه دیگری به 18 مرد مبتلا به دیابت نوع 2 عصاره سیب زمینی شیرین سفید داده شد. نتایج نشان داد شرکت کنندگان حساسیت به انسولین را در مقایسه با افرادی که مقدار کمتری عصاره دریافت کرده بودند افزایش دادند.

هضم و سلامت روده

سیب زمینی شیرین سفید و معمولی هر دو حاوی فیبر محلول و نامحلول هستند. فیبر در دستگاه گوارش باقی می ماند و فواید مربوط به سلامت روده را فراهم می کند. رژیم های غذایی غنی از فیبر با حرکات منظم روده و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

سخن پایانی

همانطور که خواندید، سیب زمینی شیرین سفید با وجود داشتن مواد مغذی کمتر نسبت به سیب زمینی شیرین نارنجی، همچنان سبزی بسیار مفید و مغذی می باشد که می توانید آن را در دستور پخت های فراوان استفاده کنید و از طعم فوق العاده از بهره مند شوید. برای خرید سیب زمینی شیرین می توانید از سوییت زمینی کمک بگیرید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟