عوارض سیب زمینی شیرین
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

عوارض سیب زمینی شیرین چیه؟! (موارد منع مصرف)

دسترسی سریع

سیب زمینی شیرین در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد. آنها مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی هستند. فواید بی ‌شمار سیب ‌زمینی شیرین و ارزش غذایی ارزشمند این سبزی، آن را در میان میلیون ‌ها نفر محبوب کرده است. برخی از مزایای آن عبارتند از بینایی و هضم بهتر، تقویت ایمنی و قدرت حافظه. بنابراین، آنها یک غذای کامل هستند!

مشخص است که مصرف بیش از حد هر مواد غذایی دردسر ساز می شود و خطرات سلامتی را در پیش دارد، فارغ از اینه چقدر آن مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد. برای مثال نمک مورد نیاز بدن است و باید به طور روزانه مصرف شود، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به بیماری های قلبی شود.

10 مزیت سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین با تمام اجزای غذایی موجود در آن، یک انتخاب غذایی بسیار سالم محسوب می شود. در اینجا ما مزایای سیب زمینی شیرین را فهرست کرده ایم:

۱) هضم بهتر و سلامت روده

کمک به هضم

سیب زمینی های شیرین دارای فیبر غنی هستند، در واقع سرشار از فیبر های غذایی محلول و نا محلول می باشند. بنابراین فرآیند هضم را تقویت می کنند. خوردن آنها همچنین باعث رشد بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس می شود که آنها می توانند خطر IBS و اسهال را کاهش دهند.

نکات: از خوردن بیش از حد سیب زمینی شیرین خودداری کنید زیرا فیبر زیاد ممکن است باعث مشکلات معده شود.

ارزش غذایی: 100 گرم سیب زمینی شیرین، 3 گرم فیبر دارد.

۲) تقویت بینایی

از مزایای سیب زمینی شیرین می توان به محافظت در برابر آسیب های چشم اشاره کرد. به طور باور نکردنی سرشار از بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که می تواند از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین ممکن است خطر کوری ناشی از کمبود ویتامین A را کاهش دهد.

نکات: سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است. سمیت ویتامین A ممکن است منجر به آسیب کبدی شود.

ارزش غذایی: 100 گرم سیب زمینی شیرین خام حاوی 14187 واحد بین المللی ویتامین A است.

اگر علاقه مند هستید تا درباره پرورش سیب زمینی شیرین اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله ۰ تا ۱۰۰ پرورش سیب زمینی شیرین را مطالعه کنید!

۳) حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد

یکی دیگر از مزایای سیب زمینی شیرین این است که می تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند. دارای فیبر غذایی بالا و محتوای شاخص گلیسمی پایین است و می تواند برای مدیریت قند خون در بدن کمک کند.

نکات: کارشناسان توصیه می کنند ½ از یک وعده متوسط ​​سیب زمینی شیرین برای افراد دیابتی ایده آل است.

ارزش غذایی: 100 گرم سیب زمینی شیرین 3 گرم فیبر دارد.

شاخص GI سیب زمینی شیرین 54 است که نسبتاً پایین به شمار می رود.

۴) سطح فشار خون سالم

کنترل فشار خون

این منبع غنی از منیزیم و پتاسیم است. این ترکیبات به طور قابل توجهی خطر فشار خون بالا، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی عروق کرونر را کاهش می دهند. پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.

نکات: برای مدیریت بهتر فشار خون مقداری دارچین به سیب زمینی شیرین خود اضافه کنید.

ارزش غذایی : 100 گرم سیب زمینی شیرین خام حاوی 25 میلی گرم منیزیم است.

100 گرم سیب زمینی شیرین خام حاوی 337 میلی گرم پتاسیم است.

۵) کاهش وزن با سیب زمینی شیرین

پکتین، فیبر محلول موجود در سیب زمینی شیرین، باعث افزایش سیری و کاهش مصرف غذا می شود. وجود مقدار مناسبی فیبر در سیب زمینی شیرین می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد و از این طریق می تواند به شما در بررسی وزن تان کمک کند. محتوای کالری سیب زمینی شیرین نیز زیاد نیست و می توانید به راحتی آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکات: برای جلوگیری از افزایش وزن، بهتر است سیب زمینی شیرین آب پز یا پخته مصرف کنید.

ارزش غذایی : 100گرم سیب زمینی شیرین خام 86 کالری دارد.

100 گرم سیب زمینی شیرین حاوی 3 گرم فیبر رژیمی است.

۶) محافظت در برابر التهاب

سیب زمینی شیرین همراه با بتاکاروتن دارای مقدار قابل توجهی ویتامین برای مراقبت از سلامت کلی شما است. بیشتر این ها محتوای آنتی اکسیدانی بالای موجود در سیب زمینی شیرین می تواند خواص ضد التهابی داشته باشد. همچنین دارای غلظت بالایی از کولین است که می تواند پاسخ های التهابی در بدن را کاهش دهد.

نکات: سیب زمینی شیرین را با مقداری اسفناج مصرف کنید تا سلامتی خود را تقویت کنید.

ارزش غذایی : 124 گرم سیب زمینی شیرین 14.4 گرم کولین دارد.

100 گرم سیب زمینی شیرین حاوی 9470 میکرو گرم بتاکاروتن است.

۷) تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن

از مزایای سیب زمینی شیرین می توان به سیستم ایمنی بهتر اشاره کرد. بدن شما در معرض بسیاری از پاتوژن های بالقوه بیماری زا، به ویژه در روده، قرار می گیرد که قدرت شما را برای مقاومت در برابر سایر بیماری ها کاهش می دهد. سیب زمینی شیرین با بهبود سلامت روده و حفظ سیستم گوارشی سالم، به طور خودکار پاسخ ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

نکات: برای افزایش ایمنی بیشتر، جوشاندن سیب زمینی شیرین بهترین راه برای حفظ مواد مغذی آن است.

ارزش غذایی : 124 گرم سیب زمینی شیرین 0.94 میلی گرم کولین دارد.

100 گرم سیب زمینی شیرین حاوی 9470 میکرو گرم بتاکاروتن است..

محتوای ویتامین A در 100 گرم سیب زمینی شیرین 14187 واحد بین المللی است.

۸) برای پوست شما مفید است

مزایای سیب زمینی شیرین برای پوست شامل محافظت در برابر پیری نور و هایپرپیگمانتاسیون است. همچنین منبع خوبی از ویتامین E ، C و A است که می تواند به پوست شما درخشندگی بدهد.

انواع زیادی از سیب زمینی وجود دارد که با شناخت آن ها می توان به مصرف بهینه ی این مواد فکر کرد، برای این کار پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین سیب زمینی ها را مطالعه کنید!

۹) خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

سیب زمینی شیرین بنفش حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است. این آنتی اکسیدان ها می توانند خاصیت کشتن سرطان داشته باشند و از استرس اکسیداتیو بدن جلوگیری کنند.

نکات: ترکیب ماسک صورت سیب زمینی شیرین و ماست را برای درخشندگی پوست استفاده کنید!

  ارزش غذایی : 100 گرم سیب زمینی شیرین 0.94 میلی گرم ویتامین E دارد.

100 گرم سیب زمینی شیرین حاوی 2.4 میلی گرم ویتامین C است.

محتوای ویتامین A در 100 گرم سیب زمینی شیرین 14187 واحد بین المللی است.

۱۰) حافظه را تقویت می کند

تقویت حافظه

به گفته محققان مختلف، وجود آنتوسیانین در پوآنتوسیانین شیرین موجود در سیب زمینی شیرین نیز می تواند قدرت حافظه شما را تقویت کند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی بالا همچنین می تواند از بیماری های مرتبط با حافظه مانند زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند.

نکات: مقداری سیر و گوجه فرنگی را به سیب زمینی شیرین خود اضافه کنید تا یک وعده غذایی لذت بخش داشته باشید.

ارزش غذایی: هر 100 گرم تازه سیب زمینی شیرین بنفش دارای محتوای آنتوسیانین 519 میلی گرم است.

۱۱) برای سلامت مو مفید است

آنها سرشار از بتاکاروتن هستند که می تواند باعث رشد مو و سلامت پوست سر شود. علاوه بر این، ویتامین E موجود در این سبزی ممکن است احتمال ریزش مو و آلوپسی را کاهش دهد.

نکات: برای له کردن سیب زمینی شیرین، مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید.

ارزش غذایی: محتوای ویتامین E در 100 گرم سیب زمینی شیرین 0.94 میلی گرم است.

ارزش غذایی سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع عالی ویتامین A و C است، زیرا یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​توانایی تامین 400 درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه برای سلامتی شما را دارد. در مورد حقایق تغذیه ای سیب زمینی شیرین، ضروری ترین مواد مغذی شامل ویتامین B، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، تیامین، روی و غیره است. این سبزی حاوی کاروتنوئید است که رنگ غنی آن را تامین می کند.

یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​به طور کلی حاوی:

  • کربوهیدرات: 26 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • چربی: 0.07 گرم
  • فیبر: 3.9 گرم
  • کالری: 112

موارد استفاده از سیب زمینی شیرین

اکنون که فواید خوردن سیب زمینی شیرین را می دانیم، بیایید ببینیم چگونه می توانیم این سبزی جادویی را وارد رژیم غذایی خود کنیم. وقتی سیب زمینی شیرین را می پزید، مقدار بتاکاروتن کمی کاهش می یابد، اما همچنان حاوی حداقل 70 درصد از این ماده مغذی است. راه های مختلفی برای دریافت ارزش غذایی سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی معمولی شما وجود دارد:

  1. تفت دادن سیب زمینی شیرین یک گزینه عالی است زیرا طعم طبیعی شیرین و خامه ای آن ها را نشان می دهد. سیب زمینی شیرین تفت داده شده را می توان به سالاد با سرکه بالزامیک در روی آن اضافه کرد.
  2. یک راه سریع برای تهیه سیب زمینی شیرین این است که این سبزی را با چنگال سوراخ کنید، آن را در یک حوله کاغذی بپیچید و سپس آن را روی حرارت زیاد در مایکروویو قرار دهید تا نرم شود.
  3. می توانید سیب زمینی شیرین پخته را با مخلوط کمی دارچین و شربت افرا رقیق شده در کمی آب میل کنید.
  4. با سیب زمینی شیرین پنکیک، هش براون یا قاچ های سرخ شده در خلاء درست کنید.
  5. همچنین می توانید پوره سیب زمینی شیرین درست کنید و از آن به عنوان پایه سوپ سبزیجات دلچسب خود استفاده کنید.
  6. برای برخی از دسر های خوشمزه، می ‌توانید کلوچه‌ های بدون پخت یا مقداری براونی، پودینگ و البته محبوب در میان همه پای ‌های سیب ‌زمینی شیرین کلاسیک درست کنید.

عوارض جانبی سیب زمینی شیرین

عوارض جانبی

به عنوان یک سبزی همه کاره، سیب زمینی شیرین در میان افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند، بسیار محبوب است. این فواید سلامتی سیب زمینی شیرین می تواند به شما در مبارزه با بسیاری از مشکلات سلامتی کمک کند و به داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کند.

۱) ممکن است منجر به سنگ کلیه شود

سیب زمینی شیرین دارای محتوای اگزالات بالایی است. اگزالات زیاد در رژیم غذایی می تواند منجر به سنگ کلیه و کیسه صفرا در بدن شود. بنابراین، باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

۲) سمیت ویتامین A

آن ها منبع غنی ویتامین A هستند. خوردن مقدار زیاد سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی ممکن است باعث سمیت ویتامین A در بدن شود. در نتیجه ممکن است منجر به سردرد و بثورات شود.

۳) نارسایی کلیه

اگر با مشکلات کبدی یا کلیوی دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً باید از خوردن سیب زمینی شیرین خودداری کنید. مصرف بی رویه آن ها ممکن است سلامت کبد یا کلیه شما را خراب کند.

۴) مشکلات قلبی

از آن جایی که سرشار از پتاسیم هستند، خوردن آن ها به مقدار ناسالم ممکن است باعث افزایش سطح پتاسیم در بدن شود. و در نهایت منجر به هایپرکالمی (سمیت پتاسیم) و حمله قلبی می شود.

۵) مشکلات معده

آن ها حاوی مانیتول (0.27 در هر 100 گرم) هستند که ممکن است باعث اسهال، معده درد و نفخ شود. بنابراین، اگر با ناراحتی معده دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است از خوردن آن ها خودداری کنید.

۶) مشکلات قند خون

علیرغم اینکه یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین است، ممکن است باعث بروز مشکلات قند خون در افراد دیابتی شود. بنابراین هنگام خوردن آن ها باید احتیاط بیشتری کرد.

نتیجه گیری

هر ماده ی غذایی اگر به صورت درست مصرف شود قطعا می تواند برای بدن مفید باشد. به همین دلیل شما می توانید از سیب زمینی شیرین به صورت درست استفاده کنید! قبل از هر چیزی باید بدانید که خرید سیب زمینی شیرین از سوییت زمینی با تضمین کیفیت به شما ارائه می شود.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟