انواع سیب زمینی ها
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

بهترین سیب زمینی ها (هشت نوع سیب زمینی که باید بشناسید)

دسترسی سریع

از سیب زمینی بنفش گرفته تا سیب زمینی کوچولو، همه چیز درباره ی راه های مختلف مصرف سیب زمینی را در سوییت زمینی بخوانید!

هشت دسته ی سیب زمینی

این هشت دسته ی رایج سیب زمینی را احتمالا می توانید در فروشگاه های بزرگ پیدا کنید:

سیب زمینی روست

برای کبابی، تنوری یا پوره کردن عالی هستند. بعد از پخت، بافت درونیشان نرم و سبک و پوستشان سفت می شود.

سیب زمینی شیرین

بافت درونی این سیب زمینی شیرین و خامه ای است و برای استفاده به صورت کبابی، تنوری یا پوره در غذاهای شیرین و غیرشیرین عالی ست.

در سیب زمینی شیرین مواد مختلفی وجود دارد، برای شناختن این مواد مغذی پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی مواد موجود در سیب زمینی شیرین را مطالعه کنید!

سیب زمینی قرمز

پس از پخت، بافت درونی این سیب زمینی حالت متراکم و سفتی پیدا می کند و در سالاد سیب زمینی، سوپ و یا به صورت کبابی استفاده می شود.

سیب زمینی سفید

طعم و بافتی مشابه سیب زمینی روست دارند، و به صورت پوره، کبابی، سرخ شده یا آبپز عالی هستند.

سیب زمینی انگشتی

رنگ های مختلفی از جمله سفید، بنفش، زرد و قرمز دارند و برای کبابی، تنوری یا سرخ کردن مناسب هستند.

سیب زمینی زرد

با طعمی شبیه کره و بافت داخلی بسیار نرم و مخملی، این سیب زمینی ها به صورت سرخ شده، کبابی، آبپز یا پوره بسیار خوش طعم هستند.

سیب زمینی بنفش

این سیب زمینی های سرشار از ویتامین و نشاسته ی آردی را می توانید به صورت تنوری، کبابی یا آبپز استفاده کنید. این سیب زمینی ها طعم کمی خاکی دارند.

سیب زمینی کوچولو

سیب زمینی های کوچولو

این سیب زمینی ها طعم و بافتی مشابه سیب زمینی های بزرگ مشابه خود را دارند و برای آبپز کردن، کبابی کردن یا بخارپز کردن مناسبند.

سیب زمینی در بسیاری از خانه ها یک ماده ی غذایی ضروری ست که به آسانی تنوری، آبپز یا پوره می شود و می تواند در هر نوع غذایی استفاده شود. با شنیدن اسم سیب زمینی احتمالا به یک سیب زمینی معمولی با پوست قهوه ای و بافت درونی سفید فکر می کنید اما درواقع دنیایی از انواع مختلف سیب زمینی وجود دارد که هریک طعم، جنس و رنگ خاصی دارد و بهتر است به شیوه ای خاص پخته شود.

بیش از 4000 گونه ی سیب زمینی در طبیعت وجود دارد، و این متن به هیچ وجه دقیق و کامل نیست اما اطلاعات خلاصه ای از 8 دسته ی معمول سیب زمینی که احتمالا در فروشگاه های بزرگ پیدا می شود اینجا ارائه شده. پس پوست کن های سیب زمینی تان را بیرون بیاورید و آماده ی پختن شوید:

همه چیز درباره سیب زمینی روست

نام دیگر: سیب زمینی آیداهو، سیب زمینی بیکرز یا سیب زمینی بوربانک

بیشتر سیب زمینی هایی که در ایالات متحده آمریکا کشت می شوند از گونه ی روست هستند، یعنی همان نوعی که بیشتر مردم با شنیدن اسم «سیب زمینی» تصور می کنند. این سیب زمینی ها پوست کمی زبر به رنگ قهوه ای-خاکستری دارند و پس از پخته شدن بافت درونی آنها نرم و سبک و پوستشان سفت می شود.

برای شناخت بهتر سیب زمینی شیرین، پیشنهاد می کنیم مقاله ۰ تا ۱۰۰ پرورش سیب زمینی شیرین را مطالعه کنید!

بهترین استفاده به صورت: کبابی، تنوری، پوره

همه چیز درباره سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های مختلف

در میوه فروشی ، سیب زمینی شیرین کنار بقیه ی سیب زمینی ها فروخته می شود اما درواقع سیب زمینی شیرین اصلا سیب زمینی نیست. سیب زمینی ها سبزیجات غده ای هستند اما سیب زمینی های شیرین سبزیجات ریشه ای و از خانواده ی تاجریزی هستند. این سیب زمینی ها پوست نارنجی-قرمز نسبتا سفتی دارند که بیشتر مواقع قبل یا بعد از پخت باید جدا شود. بافت داخلی این سیب زمینی ها به رنگ نارنجی روشن، خامه ای و شیرین است و در غذاهای شیرین یا غیرشیرین استفاده می شود.

بهترین استفاده به صورت: کبابی، تنوری، پوره

همه چیز درباره سیب زمینی قرمز

نام دیگر: سیب زمینی ردبلس یا سیب زمینی پوست قرمز

سیب زمینی های قرمز بافت بسیار موم مانندی دارند، یعنی حتی بعد از پخت ظاهر خود را حفظ می کنند. پوست این سیب زمینی ها به قرمزی می زند و به اندازه ای نازک است که در بیشتر دستورپخت ها احتیاجی به پوست گرفتن آن نیست. بافت درونی این سیب زمینی سفید روشن است و پس از پخته شدن بافت متراکم و سفتی دارد.

 بهترین استفاده به صورت: سالاد سیب زمینی، سوپ، کبابی

همه چیز درباره سیب زمینی سفید

این نوع سیب زمینی که به دلیل رنگ روشن پوست و بافت درونیش سیب زمینی سفید نام گرفته ، طعم و جنسی شبیه سیب زمینی های روست دارد اما پوست این نوع سیب زمینی بسیار نازکتر از سیب زمینی های روست است. هنگام پخت، پوست این سیب زمینی بسیار نرم می شود به همین دلیل در خیلی از دستورپخت ها از پوست گرفتن آن چشم پوشی می شود.

بهترین استفاده به صورت: پوره، کبابی، سرخ شده، آبپز

همه چیز درباره سیب زمینی انگشتی

بار سیب زمینی شیرین

سیب زمینی انگشتی تقریبا شبیه یک انگشت بزرگ است و اندازه ای حدود 2 تا 4 اینچ دارد. این سیب زمینی در رنگ های متفاوتی مثل سفید، بنفش، زرد و قرمز وجود دارد. سیب زمینی انگشتی پوست نازک و بافت داخلی موم مانندی دارد و معمولا رگه های رنگی داخل آن دیده می شود. از آنجا که شکل جالب این سیب زمینی در غذاها جلوه ی زیبایی دارد ، معمولا یا درسته پخته می شود یا فقط نصف می شود.

بهترین استفاده به صورت: کبابی، تنوری، سرخ شده

همه چیز درباره سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد از محبوب ترین گونه های سیب زمینی است چون طعمی شبیه کره و بافت داخلی بسیار نرم و مخملی دارد. پوست این سیب زمینی نازک است اما بعد از کبابی یا سرخ شدن ، برشته و ترد می شود. سیب زمینی های زرد گاهی «سیب زمینی طلایی» نیز نامیده می شوند اما دلیل این نام گذاری احتمالا این است که این سیب زمینی ها با سیب زمینی های طلایی یوکن اشتباه گرفته می شوند. سیب زمینی های یوکن نوع دیگری از سیب زمینی هستند که مقدار نشاسته ی کمتری دارند.

بهترین استفاده به صورت: سرخ شده، کبابی، آبپز، پوره

همه چیز درباره سیب زمینی بنفش

سیب زمینی بنفش با پوست تیره و بافت درونی بنفش توجه همه را در میوه فروشی به خود جلب می کند. این سیب زمینی به دلیل وجود رنگدانه های زیاد نسبت به برخی دیگر از گونه های سیب زمینی ویتامین بیشتری دارد. بافت داخلی این سیب زمینی کمی آردی و سرشار از نشاسته است و طعم کمی خاکی دارد.

بهترین استفاده به صورت: تنوری، کبابی، آبپز

همه چیز درباره سیب زمینی کوچولو

نام دیگر: سیب زمینی خامه ای یا بچه سیب زمینی

این سیب زمینی های کوچک درواقع نوع متفاوتی از سیب زمینی نیستند بلکه یک طبقه بندی براساس اندازه هستند. هر گونه ای از سیب زمینی ( زرد، قرمز و غیره) اگر خیلی کوچک باشد یک «سیب زمینی کوچولو» نامیده می شود. هنگام پخت دقت کنید که سیب زمینی های کوچک، طعم و بافت مشابه سیب زمینی های بزرگ مشابه خود را دارند.

 بهترین استفاده به صورت: آبپز ، کبابی، بخارپز

سخن پایانی

حالا که با انواع سیب زمینی ها آشنا شدید، بهتر است به سراغ امتحان کردن بهترین نوع آن، یعنی سیب زمینی شیرین بروید! برای تهیه سیب زمینی شیرین تازه کافیست که از وبسایت سوییت زمینی کمک بگیرید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟