خواص سیب زمینی شیرین برای کبد چرب + دستور پخت آن
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

خواص سیب زمینی شیرین برای کبد چرب + دستور پخت آن

دسترسی سریع

امروز در این مقاله قصد داریم تا درباره خواص سیب زمینی شیرین برای کبد چرب صحبت کنیم. حتما تا به حال چندین بار نام این خوراکی خوشمزه را شنیده اید. اما به راستی چه چیزی درباره تاثیر سیب زمینی شیرین برای بیماری کبد چرب و سایر بیماری ها می دانید؟ سوییت زمینی اینجاست تا با شما ضمن معرفی این گیاه مفید به بررسی عملکرد آن روی بیماری هایی مانند کبد چرب و چاقی مفرط بپردازه. برای رهایی از کبد چرب و بهبود یافتن از این بیماری تا انتهای این مقاله با سوییت زمینی همراه ما باشید.

بررسی مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین

بررسی مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین

قبل از اینکه بخواهیم درباره سیب زمینی شیرین و کبد چرب صحبت کنیم اجازه بدهید نگاهی کلی به این گیاه بیندازیم. سیب زمینی شیرین از جمله سبزیجات ریشه ای شیرین است که در سرتا سر جهان کشت می شود. آن ها در اندازه ها و رنگ های مختلف از جمله نارنجی، سفید و بنفش وجود دارند و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند.

برای اینکه از تاثیر سیب زمینی شیرین برای کبد چرب آگاه شوید می بایست ابتدا ترکیبات مهم موجود در آن را بشناسید. از همین رو در این بخش می خواهیم به بررسی این ترکیبات در گیاه بپردازیم. با ما همراه باشید:

فیبر

سیب زمینی شیرین برای کبد چرب عالی است؛ زیرا منبع اصلی برای تامین فیبر مورد نیاز روزانه شماست. فیبر به سرعت هضم غذا کمک می کند که این امر برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

منبع کلسیم

کلسیم برای حفظ استخوان ها و دندان ها مهم است. این ماده معدنی همچنین برای حفظ سلامت مو و ناخن در زنان یائسه ضروری است. مصرف کافی کلسیم نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد.

رفع افسردگی

منیزیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. در طی سالهای اخیر چندین مطالعه روی شرکت کنندگانی با علائم افسردگی انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که با مصرف 300-125 میلی گرم منیزیم در هر وعده غذایی بسیاری از علائم افسردگی در این افراد کاهش یافته است.

عصاره ی استخوان ساز

 این ماده معدنی زمانی که با کلسیم ترکیب شود برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی کارساز است. در ضمن به تعادل سازی و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی مانند ویتامین D، ید، منیزیم و روی هم کمک می کند.

کاهش سکته مغزی

 این ماده معدنی زمانی که با سدیم ترکیب شود برای تعادل مایعات و الکترولیت های بدن مفید است. پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند و به کاهش سنگ کلیه و از پوکی استخوان با افزایش سن کمک می کند. در مواردی مشاهده شده است که این ماده تا حدی سبب کاهش چشمگیری سکته مغزی می شود.

درمان فشار خون

 اگر فشار خون بالا دارید، احتمالاً پزشک به شما گفته است که مصرف غذاهای شور را کاهش دهید. کاهش مصرف سدیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. چیزی که ممکن است پزشک به شما نگفته باشد این است که تعادل خوب سدیم و پتاسیم نیز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. سیب زمینی شیرین منبع عالی سدیم و پتاسیم طبیعی برای بدن است.

پیشگیری از سرطان

 آهن (ویتامین B9) یک ماده مغذی بسیار مهم است. به ویژه مصرف آن برای زنان باردار ضروری است. آهن به پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی و بهبود سلامت روان کمک می کند.

درمان کبد چرب

یکی از علت های مهم تاثیر سیب زمینی شیرین برای کبد چرب وجود کولین در این خوراکی است. کولین یک ماده مغذی است. در سال 1998 توسط موسسه پزشکی (IOM) به عنوان یک ماده ضروری شناخته شد. کمبود آن در بدن ممکن است سبب اختلال عملکرد اندام تحت بالینی (کبد چرب یا آسیب عضلانی) شود.

آیا سیب زمینی شیرین برای لاغری مفید است؟

آیا سیب زمینی شیرین برای لاغری مفید است؟

سیب زمینی شیرین از آن جهت مفید است که سبب لاغری و حذف چربی ها در بدن می شود. سیب زمینی شیرین برای کبد چرب و حتی لاغری نسخه معجزه آسایی است. برخلاف سیب‌زمینی‌های معمولی، آن‌ها سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به راحتی می‌توانند به عنوان جایگزینی برای سیب‌زمینی‌های معمولی در رژیم غذایی مصرف شوند.

دانشمندان طی تحقیقاتی انجام دادند دریافتند که سیب زمینی شیرین برای لاغری مفید است؛ زیرا  دارای شاخص بالای سیری است که این امر به کاهش وزن کمک می کند. با این حساب میتوان گفت که رژیم سیب زمینی شیرین می تواند به کاهش وزن اضافی شما کمک کند. البته برای نتیجه گیری بهتر باید ورزش و نوشیدن آب فراوان را به عادت روزانه در زندگی خود مبدل سازید.

استفاده از سیب زمینی شیرین در رژيم غذایی

از رژیم سیب زمینی شیرین به عنوان یک جزء ضروری در برنامه غذای روزانه خود استفاده کنید. آن را به عنوان منبع کربوهیدرات در برنامه غذایی خود بگنجانید. شیرینی های کاذب را حذف کنید یا مصرف آنها را کاهش دهید و بیشتر روزها سیب زمینی را جایگزین آنها کنید. رژیم سیب زمینی شیرین، همانطور که از نامش پیداست، مستلزم استفاده از سیب زمینی شیرین در برنامه غذایی است. همچنین این رژیم شامل سایر غذاهای چربی سوز مانند ماست، سبزیجات و غذاهای پر فیبر است.

سیب زمینی شیرین برای کبد چرب به طور شگفت انگیزی تاثیر دارد؛ زیرا کالری کمی دارد. یک سیب زمینی شیرین (130 گرم) فقط 112 کالری دارد. یکی از عوامل اصلی موثر بر کاهش وزن، حفظ تعادل منفی انرژی است. این بدان معناست که شما باید کالری کمتری مصرف کنید و در مقابل کالری بیشتری را بسوزانید. دو عدد سیب زمینی شیرین حاوی حدود 250 کالری است؛ بنابراین به شما احساس سیری می دهد، شما را از گرسنگی دور می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

قصد لاغر شدن دارید؟! حتما مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری را مطالعه کنید.

چرا باید برای لاغری سیب زمینی شیرین بخوریم؟

تاثیر سیب زمینی شیرین برای کبد چرب و لاغری بسیار است؛ اما شاید بپرسید که مگر این خوراکی حاوی چه ترکیبات مهمی است؟ در این بخش می خواهیم به ترکیبات تاثیر گذار موجود در سیب زمینی شیرین اشاره کنیم:

  • حاوی کربوهیدرات سالم است: طعم متمایز و شیرین موجود در این خوراکی، آن را به راهی عالی برای دریافت شیرین کننده ها و کربوهیدرات های سالم تبدیل می کند.
  • حاوی درصد بالایی از فیبر است: فیبر یکی از عناصر ضروری برای کاهش وزن است، زیرا زمان زیادی برای هضم شدن آن در معده نیاز است. در نتیجه باعث می شود که سیب زمینی شیرین برای لاغری عالی باشد. این خوراکی به شما نوعی احساس سیری طولانی مدت که باعث کاهش اشتهای شما به غذا می شود، می دهد. این امر احتمال مصرف غذاهای مضر را که باعث افزایش وزن می شوند را کاهش می دهد.
  • کالری آن کم است: یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​حاوی 100 کالری است و وقتی این عدد را با یک سیب زمینی متوسط ​​که حاوی 400-500 کالری است مقایسه می کنیم، به این نتیجه میرسیم که نوع شیرین سیب زمینی کالری کمتری دارد. اگر واقعا دوست دارید وزن خودتان را کم کنید بهتر است به فکر تغییر عادات غذایی تان باشید!
  • حاوی درصد بالایی از آب است: ما در مورد اهمیت آب به عنوان یک عنصر ضروری در کاهش وزن اعتقاد داریم؛ بنابراین مهم است که روی غذاهایی تمرکز کنیم که حاوی درصد بالایی آب در ترکیب داخلی خود هستند. سیب زمینی شیرین یکی از آنهاست. این خوراکی در دسته غذاهایی قرار می گیرد که حاوی درصد بالایی آب هستند. با خوردن آن برای مدت طولانی احساس سیری می کنید.

نقش اصلی سیب زمینی شیرین در درمان کبد چرب

نقش اصلی سیب زمینی شیرین در درمان کبد چرب

سیب زمینی شیرین برای کبد چرب مفید است؛ زیرا این ماده سبب لاغری و کاهش چربی های مضر در بدن می شود. در این میان محققان با انجام آزمایش های متعدد پی به این موضوع بردندکه سیب زمینی شیرین سرشار از تعدادی از مواد مغذی مفید برای ایمنی کبد است، عملکرد آن را تقویت می کند، آن را احیا می کند. برای اینکه بیشتر با جزئیات سیب زمینی شیرین آشنا شوید به موارد زیر توجه کنید:

  • از کبد در برابر بیماری هایی که مهمترین دلیل بروز آنها کمبود پتاسیم، آهن و ویتامین D است، محافظت می کند.
  • یک سیب زمینی شیرین حاوی حدود 700 میلی گرم پتاسیم به همراه منیزیم، آهن، ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین D است. این ترکیبات برای درمان کبد چرب معجزه آسا هستند.
  • دارای خواص ضد التهابی است و آن را به غذایی مفید برای مبتلایان به بیماری کبد چرب تبدیل می کند.
  • سیب زمینی سرشار از پتاسیم است که کبد برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد.
  • سیب زمینی شیرین ترشح آنزیم های کبدی را افزایش می دهد.
  • برای تقویت و سلامت کبد مهم است.
  • به خلاص شدن از شر تری گلیسیرید در کبد کمک می کند.
  • به پاکسازی کبد از مواد زائد و مضر کمک می کند.
  • از جمله فواید سیب زمینی شیرین برای کبد چرب این است که کبد را فعال می کند و به بهبود آن کمک می کند.
  • به دلیل غنی بودن از ویتامین C و ویتامین D از کبد در برابر بیماری محافظت می کند.
  • سیب زمینی شیرین سرشار از آهن و مواد معدنی مهم برای سلامت کبد است.
  • رنگدانه آنتوسیانین موجود در سیب زمینی شیرین برای کبد چرب و کلیه مفید است.
  • تمام مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین عناصری هستند که یک بیمار کبدی به آن نیاز دارد.

اگر دوست دارید از تاثیر سیب زمینی شیرین به صورت کامل بهره مند شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد که این خوراکی را چگونه مصرف کنید تا از بیشتر مزایای آن بهره مند شوید.

دستورالعمل استفاده از سیب زمینی شیرین برای درمان کبد چرب

دستورالعمل استفاده از سیب زمینی شیرین برای درمان کبد چرب

برای بهره مندی از تاثیر سیب زمینی شیرین در درمان کبد چرب باید آن را به گونه ای طبخ کنید که به ترکیبات موجود در آن لطمه ای وارد نشود. در حقیقت سیب زمینی شیرین از نظر انعطاف در پخت و ترکیب با مواد غذایی مفید معرکه است! به طوری که می توان آن ها را هم به شکل کبابی و هم آب پز مصرف کرد. یا حتی می توان آن ها را با انواع مختلفی مانند بروکلی و پنیر ترکیب کرد و یک معجون برای کبد چرب و لاغری درست کرد.

نکات زیر به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از رژیم غذایی سیب زمینی شیرین داشته باشید.

  • می توانید از سیب زمینی کبابی یا آب پز به عنوان دسر استفاده کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، از افزودن خامه، شکلات و انواع سس های سرشار از چربی خودداری کنید.
  • برای پختن سیب زمینی می توانید از سیر، ادویه های خوشمزه و انواع سبزیجات در غذاهای خوش طعم استفاده کنید. همچنین می توانید از میوه ها، ماست بدون چربی، عسل و مغزها در تهیه دسرهای خوشمزه استفاده کنید.
  • می‌توانید برش‌هایی از سیب‌زمینی سوخاری را در فر درست کنید. آن‌ها را با انگشت خرد کنید و ادویه‌ها (نمک، فلفل سیاه، سبزی‌ها) را با یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید.
  • می توانید برای ناهار یک پوره سیب زمینی خوشمزه که سرشار از پروتئین است را درست کنید. در هنگام مصرف سعی کنید که کره و خامه را با روغن زیتون و سیر جایگزین کنید.

تاثیر سیب زمینی شیرین برای درمان بیماری ها

تاثیر سیب زمینی شیرین برای درمان بیماری ها

شاید از خودتان بپرسید که آیا تنها سیب زمینی شیرین برای درمان کبد چرب و لاغری مفید است؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر. این خوراکی به علت غنی بودن از مواد مغذی برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است و دوره درمان را کوتاه تر می کند. در این بخش می خواهیم به بررسی عملکرد سیب زمینی شیرین روی انواع بیماری ها مضر بپردازیم. با سوییت زمینی همراه باشید.

1) سرطان

سیب زمینی شیرین حاوی آنتوسیانین است که به نوبه خود احتمال سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می دهد و حاوی کاروتنوئیدها است که به طور کلی احتمال سرطان را کاهش می دهد.

۲) بیماری قلبی

سیب زمینی شیرین کلسترول کم لیپوپروتئین یا کلسترول بد را کاهش می دهد که احتمال بیماری قلبی را کاهش می دهد.

۳) دژنراسیون ماکولا

این بیماری یکی از بیماری هایی است که منجر به نابینایی می شود و خوردن سیب زمینی شیرین به کاهش احتمال عفونت کمک می کند؛ زیرا حاوی درصد بالایی از ویتامین A است.

۴) فشار خون بالا

خوردن سیب زمینی شیرین به کنترل سطح فشار خون کمک می کند. به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود که روی مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین تمرکز کنند و از غذاهای غنی از نمک دوری کنند.

۵) هضم ضعیف

سیب زمینی شیرین حاوی مقدار مناسبی فیبر است که احتمال یبوست را کاهش می دهد و هضم غذا را تسهیل می کند.

۶) کاهش قند خون و دیابت نوع ۳

طبق مطالعه ای که توسط NIH روی موش ها انجام شد، سیب زمینی شیرین ممکن است به تنظیم قند خون شما هم کمک کند. سیب زمینی شیرین حاوی آدیپونکتین است (پروتئینی که توسط سلول های چربی ساخته می شود و در جریان خون گردش می کند)؛ سطوح پایین این پروتئین در افرادی که در متابولیسم انسولین مشکل دارند مشاهده شده است. مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شد حاکی از این است که سطح آدیپونکتین بالاتر، سبب کاهش قابل توجه دیابت نوع ۲ می شود.

خواص بی انتهای سیب زمینی شیرین

خواص بی انتهای سیب زمینی شیرین

فواید سیب زمینی شیرین برای درمان کبد چرب و درمان بیماری هایی که ذکر کردیم، تمام ماجرا نیست. در زیر به نقش مهم این خوراکی در تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن اشاره کرده ایم:

  • ترکیبات غیر فعال موجود در این سبزی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.
  • سیب زمینی شیرین با رنگ نارنجی منبع عالی بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند.
  • یک آنتی اکسیدان قوی که با کاهش آسیب رادیکال های آزاد به مبارزه با التهاب کمک می کند.
  • سیب زمینی شیرین بیش از 400 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند. حتما آنها را با کمی چربی خوب مانند روغن زیتون بخورید. چربی به بدن شما کمک می کند تا ویتامین A را بهتر جذب کنید.
  • آنها سرشار از ترکیبات آنتوسیانین هستند که به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کنند. به فلزات سنگین مانند جیوه متصل می شوند و به حذف آنها از بدن کمک می کنند.
  • آنتوسیانین موجود در سیب زمینی شیرین بنفش به بهبود آسیب کبدی ناشی از سوء مصرف الکل کمک می کند.

سخن پایانی

در این مقاله با تاثیر سیب زمینی شیرین برای کبد چرب و لاغری آشنا شدیم. همچنین از ترکیبات مقوی موجود در آن صحبت کردیم. دانستیم که این ترکیبات تا چه اندازه در درمان بسیاری از بیماری های خطرناک مانند سرطان، فشار خون بالا، قند خون، دیابت نوع 2 و … مفید است.

 بهتر است برای برخورداری از فواید سیب زمینی شیرین برای کبد چرب سراغ خرید بهترین نوع سیب زمینی شیرین بروید. خرید سیب زمینی شیرین درجه یک این امکان را به شما می دهد که زندگی سالم تری را تجربه کنید. خصوصا اینکه نوع کشت آن ارگانیک باشد. مجموعه سوییت زمینی با تکیه بر آخرین فناوری های موجود در کشت سیب زمینی شیرین و تولید محصول باکیفیت، شما را از هر جستجویی در بازار بی نیاز ساخته است.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟