sweet-potato-fries-5
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

6 مورد بی نظیر از خواص سیب زمینی شیرین

دسترسی سریع

خواص سیب زمینی شیرین باعث شده این گیاه بسیار محبوب و پر مصرف بشه! سیب زمینی شیرین یک نوعی از سبزیجات ریشه‌ای و نشاسته‌ای محسوب میشه که در خیلی از نقاط جهان رشد میکنه. این ماده خوراکی در رنگ‌های مختلفی مثل نارنجی، سفید و بنفش وجود داره و مملو از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر هست. جالبه بدونین خرید سیب‌ زمینی شیرین در این سالها به خاطر ویژگی‌های خاصش رشد چشمگیری داشته و باعث شده تا این نوع از سبزیجات بتونه آروم آروم جای خودش رو در سبد مواد غذایی مفید و ضروری بسیاری از خانواده‌ها باز کنه. شما با یک ماده غذایی مفید همه فن حریف طرفین! بیاین با هم نگاهی به خواص سیب زمینی شیرین بندازیم.

1. سیب زمینی شیرین منبع مواد مغذی

سیب زمینی شیرین-خواص سیب زمینی شیرین- سوییت زمینی

سیب زمینی شیرین منبع بسیار کاملی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هست. 200 گرم سیب زمینی شیرین پخته همراه با پوست، این مواد رو در خودش داره:

  • کالری: 180
  • کربوهیدرات: 41.4 گرم
  • پروتئین: 4 گرم
  • چربی: 0.3 گرم
  • ویتامین A: 769% نیاز روزانه
  • ویتامین C: 65% نیاز روزانه
  • منگنز: 50 درصد نیاز روزانه
  • ویتامین B6: 29 درصد نیاز روزانه
  • پتاسیم: 27 درصد نیاز روزانه
  • اسید پانتوتنیک: 18 درصد نیاز روزانه
  • مس: 16 درصد نیاز روزانه
  • نیاسین: 15 درصد از نیاز روزانه

علاوه بر این موارد، سیب زمینی شیرین (به خصوص انواع نارنجی و بنفش) مملو از آنتی اکسیدان هست که بدن شما رو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت میکنه. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستن که می‌تونن به DNA آسیب برسونن و باعث التهاب بشن. این ملکول‌ها در نهایت موجب ایجاد بیماری‌های سختی مثل سرطان، ناراحتی قلبی، سکته و خیلی از مشکلات مزمن دیگه میشن.

2. بهبود سلامت روده با سیب زمینی شیرین

بهبود سلامت روده با سیب زمینی شیرین

آنتی اکسیدان و فیبر موجود در سیب زمینی شیرین برای سلامت روده مفیده. این ماده غذایی دو نوع فیبر داره: محلول و نامحلول. جالبه بدونین که بدن شما هیچ کدوم از این مواد رو نمیتونه هضم کنه! بنابراین فیبرها در دستگاه گوارش شما میمونن و خواص زیادی برای روده شما دارن.

انواع خاصی از فیبرهای محلول مثل فیبرهای چسبناک، آب رو جذب می‌کنن و در نتیجه، باعث نرم شدن مدفوع میشن. از سمت دیگه، فیبرهای غیرمحلولی مثل فیبرهای غیرچسبنده آب رو جذب نمیکنن و باعث ایجاد یک توده میشن.

بعضی از این فیبرهای محلول و غیر محلول میتونن توسط باکتری‌های موجود در روده بزرگ شما تخمیر بشن و ترکیباتی به نام اسیدهای چرب زنجیرکوتاه ایجاد کنن. این نوع اسیدهای چرب، سلول‌های دیواره روده شما رو تغذیه میکنن و اونها رو سالم و قوی نگه میدارن. به طور کلی، رژیم‌ غذایی حاوی 20-33 گرم فیبر باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان روده بزرگ و بهبود حرکات روده میشه.

آنتی اکسیدان‌های سیب زمینی شیرین هم به بهبود شرایط روده کمک میکنن. مطالعات نشون دادن که آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب‌زمینی شیرین بنفش باعث رشد باکتری‌های مفید روده مثل بیفیدوباکتر و لاکتوباسیلوس میشن. وجود چنین باکتری‌هایی در روده، تقویت سلامت روده و کاهش بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک پذیر و اسهال عفونی رو به دنبال داره.

راستی فراموش نکن که طرز پخت شما هم میتونه روی جذب سیب زمینی شیرین در بدن تاثیر بذاره! حتما یه نگاه به دستور پخت سیب زمینی شیرین بنداز!

3. پیشگیری از سرطان

سیب زمینی شیرین

همونطور که اشاره شد، سیب زمینی شیرین خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده داره که میتونه از ایجاد انواع خاصی از سرطان جلوگیری کنه. آنتوسیانین‌ها که نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب میشن، میتونن از رشد انواع خاصی از سلولهای سرطانی مثل مثانه، روده بزرگ ، معده و پستان پیشگیری کنن.

تحقیقات مختلف نشون دادن که رژیم‌های غذایی حاوی سیب‌زمینی شیرین بنفش باعث جلوگیری از ابتلا به مراحل اولیه سرطان روده بزرگ شدن. عصاره سیب زمینی شیرین نارنجی و پوست سیب زمینی شیرین هم خواص ضد سرطانی دارن.

4. بهبود سلامت بینایی

بهبود سلامت بینایی

سیب زمینی شیرین مملو از بتاکاروتن هست که یک آنتی اکسیدان مهم برای روشن کردن رنگ سبزیجاته. یک مطالعه نشون داد که 200 گرم سیب زمینی شیرین پخته شده با پوست می‌تونه تا هفت برابر بیشتر از میزان بتاکاروتنی که یک فرد بزرگسال نیاز داره رو به طور روزانه تأمین کنه.

کمبود شدید ویتامین A باعث نوع خاصی از کوری به نام گزروفتالمی میشه و خوردن غذاهای مملو از بتاکاروتن مانند سیب زمینی شیرین نارنجی با پوست میتونه از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری کنه. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین بنفش هم میتونه به سلامت بینایی شما کمک کنه.

گفته میشه آنتوسیانین‌ موجود در این ماده غذایی از آسیب سلولهای چشم پیشگیری میکنه و در نتیجه، چشمان شما رو همیشه سالم نگه میداره.

پخت سیب زمینی شیرین با کره خیلی خوشمزه اس! برای یادگرفتن دستور پختش مقاله روش پخت سیب زمینی شیرین کره ای رو از دست نده!

5. تقویت عملکرد مغز

سیب زمینی شیرین بنفش عملکرد مغز شما رو بهبود میبخشه. مطالعه‌ای بر روی حیوانات نشون داده که این ماده غذایی با کاهش التهابات و جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد، از مغز شما محافظت میکنه.

آزمایشات مختلف روی موش‌ها نشون داده مکمل‌هایی با عصاره سیب زمینی شیرین که غنی از آنتوسیانین هستن، به خاطر وجود خاصیت آنتی اکسیدانی باعث بهبود یادگیری و حافظه در این موجودات شده. این آزمایشات هنوز روی انسان‌ها انجام نشدن اما به طور کلی، رژیم‌های غذایی حاوی میوه‌جات، سبزیجات و آنتی اکسیدان‌ها، تا 13 درصد احتمال زوال عقل و جنون رو کاهش میدن.

6. تقویت سیستم ایمنی از خواص سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نارنجی پوست پر از مواد طبیعی و مغذی مثل بتاکاروتن و ویتامین A هست. ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه و از مشکلاتی مثل سطح خون پایین جلوگیری میکنه. علاوه بر این، حفظ سلامتی غشاهای مخاطی به خصوص در دیواره‌های روده اهمیت زیادی داره که میتونین با اضافه کردن سیب زمینی شیرین به برنامه غذاییتون، به این هدف برسین.

روده یکی از مکان‌های بسیار حساس بدن محسوب میشه و بسیاری از بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی در این قسمت از بدن اتفاق میوفته، بنابراین مصرف مواد غذایی مغذی و لذیذی مثل سیب‌زمینی شیرین که مملو از ویتامین‌های مختلف و فیبر هست به شما کمک میکنه تا بتونین از روده خودتون به شکل مناسبی محافظت کنین.

جالبه بدونی که سیب زمینی شیرین حتی باعث لاغری هم میشه! میگی ن؟! مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری رو از دست نده!

خواص سیب زمینی شیرین

اگه تا اینجای مطلب با ما همراه بودین، حتما به این نتیجه رسیدین که نباید از خیر این ماده غذایی با این همه خاصیت بگذرین! شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کجا سیب زمینی شیرین بخریم؟ وقت رو تلف نکنین و از طریق روش خرید آنلاین سیب زمینی شیرین ما، این محصول بی نظیر رو تهیه کنین و از خواص اون بهره‌مند بشین. فراموش نکنین که ارسال سیب زمینی شیرین از طرف ما به صورت کاملا رایگان انجام میشه و نیازی نیست شما هزینه‌ای بابتش پرداخت کنین!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟