خواص سیب زمینی شیرین در بارداری
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

خوردن سیب زمینی شیرین در بارداری‌ (فواید و خطرات آن)

دسترسی سریع

حفظ یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری می تواند در تضمین سلامت مادر آینده و کودک کمک زیادی کند. هر مادر بارداری، از قبل شروع به خوردن مواد مغذی می کند تا مواد لازم را به بدن خود برساند. یکی از این خوراکی های خوشمزه و مغذی که احتمالا از آن خبر ندارید، سیب زمینی شیرین است. سیب زمینی شیرین بدون شک یک خوراکی فوق العاده پر خاصیت است که می توانید در غذا، میان وعده ها و حتی دسر خود استفاده کنید.

مصرف سیب زمینی شیرین در دوران بارداری یک انتخاب سالم و عالی است. برخلاف سیب زمینی، سیب زمینی شیرین نسبتاً سرشار از کربوهیدرات است و همچنین یک گزینه غذایی غنی از مواد مغذی برای زنان باردار است. حتما تا انتهای این مقاله با سوییت زمینی همراه باشید تا درباره خواص سیب زمینی شیرین در دوران بارداری صحبت کنیم و چند دستور پخت ساده را به شما معرفی کنیم.

تغذیه در دوران بارداری

بارداری گاهی اوقات احساس نگرانی و استرس به همراه دارد. توصیه های زیادی وجود دارد که ممکن است در این دوران منجر به سردرگمی و استرس غیرضروری شود. چیزی که کار را برای مادر باردار دشوار می کند، رژیم غذایی مناسب است که به حفظ سلامت او و کودک در ماه های حیاتی بارداری کمک می کند. این زمانی است که تغذیه و تناسب اندام از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، افزودن غذای سالم و آسان هضم در وعده غذایی مهم است. بنابراین، افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی بسیار مهم است زیرا به رشد کودک کمک می کند و به مادر باردار قدرت کافی می دهد.

نکته مهم دیگری که در این دوران باید به خاطر داشته باشید، مدیریت یک رژیم غذایی متعادل همراه با تمرینات آسان است. از این رو، باید سعی کرد از غذاهایی استفاده کرد که سرشار از مواد مغذی و کم چربی هستند. زیرا افزایش بیش از حد وزن حتی در دوران بارداری برای سلامتی مفید نیست.

سیب زمینی شیرین، بهترین گزینه برای این موارد است که همه این خواص و ویژگی ها را دارد و می تواند یک تغذیه عالی برای دوران بارداری باشد.

آیا خوردن سیب زمینی شیرین در بارداری بی خطر است؟

عوارض سیب زمینی شیرین در بارداری

بله، سیب زمینی شیرین برای مصرف در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. این سبزی خوشمزه سرشار از ویتامین های A و C و فیبر است. البته توجه داشته باشید زنان مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی یا کسانی که سابقه بیماری های مزمن کلیوی دارند، باید از خوردن سیب زمینی شیرین خودداری کنند و یا قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند؛ زیرا حاوی مقادیر بالایی اگزالات است که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. به هر حال خوردن بیش از حد هیچ چیز در دوران بارداری ایده خوبی نیست.

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از مواد مغذی ضروری است که یک زن در دوران بارداری به آن نیاز دارد. این سیب زمینی ها می توانند انرژی را به شکل نشاسته تامین کنند و در حالی که فاقد پروتئین و چربی هستند، به خوبی با مواد مغذی مختلف دیگری مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فیبر و غیره غنی شده اند. همه این مواد مغذی برای رشد سالم کودک ضروری هستند.

گفته می شود که سیب زمینی شیرین در پسرزایی تاثیر دارد، برای فهمیدن دروغ یا واقعیت بودن این موضوع مقاله سیب زمینی شیرین و پسرزایی را از دست ندهید!!!

مواد مغذی سیب زمینی شیرین

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، 100 گرم سیب زمینی شیرین 86 کیلو کالری، 20.12 گرم کربوهیدرات، 30 میلی گرم کلسیم، 25 میلی گرم منیزیم، 337 میلی گرم پتاسیم، 55 میلی گرم سدیم و 11 میکروگرم فولات را تامین می کند. همچنین حاوی 709 میکروگرم ویتامین A (RAE) و 2.4 میلی گرم ویتامین C است. همه این مواد مغذی برای یک بارداری سالم ضروری هستند. در بخش بعدی، می بینیم که این مواد مغذی چگونه برای مادر باردار مفید است.

قبل از آن، خوب است که نگاهی به جدول ارزش غذایی 200 گرم سیب زمینی شیرین پخته شده بیندازیم:

مواد مغذیوزن
ویتامین A1.9 میلی گرم
ویتامین C22.2 میلی گرم
ویتامین B50.6 میلی گرم
ویتامین B75.71 میکرو گرم
منگنز0.2 میلی گرم
مس0.15 میلی گرم
پیرودوکسین0.1 میلی گرم
فیبر4 گرم
نیاسین0.7 میلی گرم
تیامین0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین0.04 میلی گرم

فواید سیب زمینی شیرین برای سلامتی در دوران بارداری

سیب زمینی شیرین و تاثیر در بارداری
  • به رشد مناسب جنین کمک می کند

پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار از غذاهای غنی از ویتامین A استفاده کنند زیرا روزانه حداقل به 800 میکروگرم ویتامین A نیاز دارند. این میزان را می توان در کمتر از نصف پیمانه سیب زمینی شیرین پخته به دست آورد. ویتامین A در رشد جنین بسیار مهم است زیرا به رشد اندام هایی مانند قلب، ریه ها، کبد، خون، کلیه ها و غیره کمک می کند.

  • مصرف منظم سیب زمینی شیرین در دوران بارداری می تواند مواد مغذی زیر را برای بدن تامین کند.
  • ویتامین A: مصرف غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین که سرشار از ویتامین A است می تواند به حفظ بافت، رشد جنین و همچنین حفظ متابولیسم کمک کند.
  • پتاسیم: زنان باردار نسبت به سایر زنان به پتاسیم بیشتری نیاز دارند. سیب زمینی شیرین حاوی پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات و عادی سازی فشار خون کمک می کند.
  • اسید فولیک: زنان باردار به 400 میکروگرم اسید فولیک در روز برای جلوگیری از خطر نقص نخاع کودک نیاز دارند. و نصف پیمانه سیب زمینی شیرین حاوی 40 تا 90 میکروگرم اسید فولیک است.
  • GI پایین: اگر دیابت دارید، گنجاندن غذاهای با GI پایین مانند سیب زمینی شیرین در رژیم بارداری شما می تواند مفید باشد.

باز هم توجه داشته باشید که همه غذاها باید در حد اعتدال مصرف شوند، زیرا مصرف بیش از حد یا کمبود مواد مغذی در بدن می تواند عوارض جانبی خاصی ایجاد کند.

از سیب زمینی شیرین برای لاغری هم استفاده می شود؛ پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری را از دست ندهید!!!

  • از یبوست جلوگیری می کند

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از فیبر است که یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است. زنان باردار اغلب از یبوست شکایت دارند که یک مشکل رایج در دوران بارداری است. رژیم غذایی شما باید شامل حدود 30 گرم فیبر روزانه باشد که یک سوم آن را می توان از یک پیمانه سیب زمینی شیرین به دست آورد.

  • به رشد مغز جنین کمک می کند

پیریدوکسین که ویتامین B6 نیز نامیده می شود، برای شکل گیری عملکرد مغز و سیستم عصبی در جنین ضروری است. برای تولید خون مورد نیاز است و برای جلوگیری از حالت تهوع در زنان باردار شناخته شده است. یک فنجان سیب زمینی شیرین حدود یک سوم از مقدار مورد نیاز روزانه پیریدوکسین را دارد.

  • به رشد استخوان جنین کمک می کند

در دوران بارداری، رژیم غذایی یک زن باید شامل حدود 90 میلی گرم ویتامین C در روز باشد. یک پیمانه سیب زمینی شیرین می تواند حداقل یک سوم این مقدار را تامین کند. ویتامین C باعث افزایش فعالیت آنزیم ها، رشد استخوان و تاندون، رشد پوست و غیره می شود. همچنین جذب آهن را که برای تشکیل گلبول های قرمز لازم است، تسریع می کند. یک پیمانه سیب زمینی شیرین همچنین می تواند تقریباً نیمی از مقدار منگنز مورد نیاز در روز را برای بدن شما تامین کند. منگنز یک ماده معدنی کمیاب است که به رشد استخوان ها و غضروف جنین نیز کمک می کند.

  • به درمان تهوع صبحگاهی کمک می کند

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین B6 است که به تشکیل rbc در بدن کمک می کند و باعث تسکین و بهبود تهوع صبحگاهی می شود.

خطرات خوردن سیب زمینی شیرین در دوران بارداری

خطرات خوردن سیب زمینی شیرین

هر چیزی که در دوران بارداری می خورید باید در حد اعتدال باشد. اگر از هر چیزی بیش از حد بخورید، می تواند منجر به عوارض شود. برخی از عوارض مصرف سیب زمینی شیرین در دوران بارداری به شرح زیر است:

  • سیب زمینی شیرین سرشار از اگزالات است که باعث ایجاد سنگ کلیه در بدن می شود. این می تواند منجر به درد شدید و اختلال در مشکلات کلیه و کیسه صفرا شود.
  • مانیتول، نوع خاصی از قند موجود در سیب زمینی شیرین می تواند باعث معده درد شود. همچنین می تواند منجر به ایجاد گاز و اسهال شود.
  • از آنجایی که سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر زیادی نشاسته است، زنانی که دیابت دارند یا اضافه وزن دارند، در صورت مصرف سیب زمینی شیرین می توانند با برخی از عوارض سلامتی مواجه شوند.

سیب زمینی شیرین یک خوراکی خوشمزه و سالم است، با این حال، لطفا مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید. از یک رژیم غذایی متعادل که شامل سبزیجات سبز، میوه های تازه، غلات کامل و غذاهای غنی از پروتئین است پیروی کنید و شما و کودکتان خوب خواهید بود. همینطور پیشنهاد می شود قبل از مصرف بیش از اندازه آن با پزشک خود مشورت کنید. برای تهیه و خرید سیب زمینی شیرین می توانید از سوییت زمینی کمک بگیرید.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟