سیب زمینی شیرین باعث پسرزا شدن می شود
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

خوردن سیب زمینی شرین و پسرزایی (دروغ یا واقعیت؟)

دسترسی سریع

آیا قلب شما برای داشتن فرزند پسر می تپد و به دنبال راهی برای رسیدن به آرزوی خود هستید؟ شاید شما هم شنیده باشید که تغییر رژیم غذایی و مصرف برخی از خوراکی ها می تواند به این امر کمک کند، اما تاکنون هیچ مدرکی اثبات نشده است که رژیم غذایی خاصی وجود دارد که پسر دار شدن و یا دختر دار شدن، شما را تضمین کند. اما دسته ای از افراد وجود دارند که خلاف این را باور دارند. در این مقاله به نظریه ها و شواهد آن ها می پردازیم.

احتمال پسر دار شدن چقدره؟

مردم اغلب فکر می کنند که چون دو احتمال وجود دارد، داشتن یک پسر و یک دختر، 50 درصد شانس پسر دار شدن دارند. در واقعیت اما اینطور نیست و این مساله پیچیده تر از چیزی که تصور می کنید می باشد. نسبت جنسیت برای تولد به این صورت است که به ازای هر 105 پسر، 100 دختر متولد می شود. بنابراین از نظر آماری، 51 درصد نوزادان پسر هستند.

چگونه یک جنین، پسر می شود؟

نوازد و جنین پسر

تعیین جنسیت به این بستگی دارد که کدام اسپرم، تخمک را بارور می کند. اگر اسپرم حامل یک کروموزوم Y باشد، نوزاد پسر خواهد بود. و اگر اسپرم حامل کروموزوم X باشد، نوزاد دختر خواهد بود.

اسپرم های تولیدکننده مرد سریع تر حرکت می کنند اما زودتر انرژی خود را تمام می کنند، و به همین دلیل است که اگر به پسری امیدوار هستید، باید نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.

اسپرم های تولید کننده زن می توانند روز ها در کمین بماند تا تخمک ظاهر شود. آنها آهسته تر حرکت می کنند اما مدت طولانی تری انرژی دارند.

اما به غیر از زمان برقراری رابطه برای هم زمانی با تخمک گذاری، آیا کار دیگری می توان برای افزایش شانس پسر دار شدن انجام داد؟

افزایش شانس پسردار شدن با غذا های قلیایی

اگر چه هیچ مدرک موثقی مبنی بر اینکه تغییر رژیم غذایی می تواند به پسر دار شدن شما کمک کند وجود ندارد، اما طرفداران بسیاری از دارو های سنتی و طبیعی وجود دارند که احساس می کنند می تواند این امکان وجود داشته باشد! یکی از محبوب ترین نظریه ها این است که بدن خود را قلیایی تر کنید.

این راه کار اثبات نشده نشان می دهد افرادی که دارای بدن قلیایی تر هستند، یعنی PH بالایی دارند، احتمال پسر دار شدن بیشتری را نیز دارا می باشند. مواردی که این روش توصیه می کند عبارتند از:

  • افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه
  • افزایش مصرف غذا های حاوی پتاسیم مانند موز، آووکادو و سیب زمینی شیرین
  • افزایش مصرف مواد غذایی با خاصیت قلیایی بالا مانند مرکبات، سبزیجات ریشه دار و آجیل
  • اجتناب از محصولات لبنی

در حالی که هیچ مدرکی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد، به ندرت مضراتی در افزودن میوه ها و سبزیجات تازه به رژیم غذایی شما وجود دارد. از طرف دیگر، اگر مایل هستید دختر دار شوید، این نظریه پیشنهاد می کند که اسیدیته بدن خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال باهوش شدن نوزاد خود هستید، مقاله سیب زمینی شیرین و افزایش هوش نوزاد رو از دست نده!!!

مصرف کالری بیشتر و پسرزایی

مطالعه ای در سال 2008 بر روی 740 زن انجام شد و به این نتیجه رسید که وقتی مادر کالری دریافتی خود را افزایش داده و غلات صبحانه مصرف می کند، احتمال داشتن نوزاد پسر بیشتر است. محققان فرض کردند که این ممکن است به این دلیل باشد که سطوح بالاتر گلوکز خون به نفع پسر دار شدن است. با این حال، سرویس بهداشت ملی بریتانیا پیشنهاد کرده است که این آمار نتایج نادرستی را ارائه داده است و افزایش مصرف کالری در مادران و غلات صبحانه تاثیری در افزایش شانس شما برای پسر دار شدن ندارد.

ترجیحات جنسی بیولوژیکی

افراد مختلف در مورد داشتن پسر یا دختر نظرات متفاوتی دارند. برای برخی از والدین، این به معنای متعادل کردن خانواده با فرزندان پسر و دختر است. بر اساس نظرسنجی گالوپ در سال 2011، محبوب ترین دلایل برای پسر خواستن عبارتند از:

  • مردان می توانند بهتر با مردان ارتباط برقرار کنند و اشتراکات بیشتری داشته باشند (23 درصد)
  • پسران می توانند نام خانوادگی خود را حفظ کنند (20 درصد)
  • پسران راحت تر تربیت می شوند (17 درصد)

امروزه تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که شما با استفاده از غربالگری ژنتیکی می توانید جنسیت کودک را انتخاب کنید. انتخاب جنسیت که به این روش انجام می شود، اکنون بسیار رایج تر از چند سال پیش است، به خصوص از زمانی که Chrissy Teigen و John Legend این کار را انجام دادند.

اگر به کمک گرفتن از این تکنولوژی فکر می کنید، لازم به ذکر است این روش تعیین جنسیت دارای طیف گسترده ای از مفاهیم اخلاقی، مذهبی، قانونی و اجتماعی است و بحث برانگیز تلقی می شود. این نکته را نیز باید بدانید که این تصمیم صرفا پزشکی نیست.

ارتباط بین رژیم غذایی و باردار شدن

رژیم غذایی و بارداری

مطالعاتی در مورد رابطه رژیم غذایی با باروری انجام شده است، اما آنها فاقد جزئیاتی هستند که اثبات کند این مطالعات روی افرادی انجام شده است که به طور حقیقی به دنبال باروری بوده اند. برای مثال شما ممکن است بخوانید که این ویتامین ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک، اسید چرب امگا و ویتامین B12 تاثیر مثبت بر روی باروری دارند اما هیچ گاه مشخص نشده است که شما باید چه میزان از این مکمل ها را مصرف کنید.

چه برای مردان و چه برای زنان توصیه می شود که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند. چه قصد باردار شدن داشته باشید یا نداشته باشید، ویتامین های دوران بارداری برای مصرف همگان مفید است. البته که اگر قصد باردار شدن دارید، مصرف این ویتامین ها و مواد معدنی به طور قطعی به شما توصیه می شود.

سیب زمینی شیرین و پسرزایی

سیب زمینی شیرین به غنی بودن معروف است. این سبزی نارنجی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامتی مفید می باشند. در میان این مزایا، افزایش احتمال پسرزایی نیز دیده می شود. روش هایی که سیب زمینی شیرین می تواند به سرعت باروری شما کمک کنند عبارتند از:

ایجاد تعادل هورمونی

سیب زمینی شیرین باعث تعادل هورمونی می شود

عدم تعادل هورمونی یکی از علت های اصلی می تواند باشد که یک فرد باردار نمی شود. رعایت تعادل پروژسترون و استروژن در بدن برای داشتن سلامتی الزامی می باشد. در صورتی که سطح استروژن در بدن کم یا زیاد باشد، افزایش پروژسترون می تواند راه کار ایجاد تعادل باشد. خوراکی هایی که سرشار از ویتامین B6 هستند، مانند سیب زمینی شیرین، به شما کمک می کنند که سطح ترشح پروژسترون افزایش یابد و در نتیجه تعادل هورمونی ایجاد می شود.

تنظیم روند عادت ماهانه

سیب زمینی شیرین سرشار از بتا کاروتن ها هستند، پیش ساز گیاهی ویتامین که رنگ نارنجی آن نیز به خاطر وجود همین بتاکاروتن است. زمانی که بتاکاروتن جذب بدن می شود به ویتامین A تبدیل می شود که برای سلامتی شما مفید می باشد و همچنین سرعت تولید مثل را افزایش می دهد. بتا کاروتن ها همچنین برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها در بدن به کار می رود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

داشتن سیستم ایمنی ضعیف می تواند در پروسه باردار شدن شما اختلال ایجاد کند و در شرایطی می تواند آن را به تعویق بندازد. سیستم ایمنی ضعیف بدن را در برابر بیماری ها بی دفاع می سازد و در معرض بیماری های بیشتری قرار می دهد. خوراکی هایی که سرشار از ویتامین C هستند، مانند سیب زمینی شیرین، می توانند به داشتن سیستم ایمنی قوی تر به بدن کمک کنند.

میدونستی سیب زمینی شیرین ها هم رنگ های مختلفی دارن و هر رنگی خواصش فرق میکنه؟ برای اطلاعات بیشتر مقاله سیب زمینی شیرین بنفش رو از دست نده!!!

کاهنده علائم التهاب

سیب زمینی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان هایی که به ضد التهاب بودن شناخته شده اند و مصرف آن ها سبب کاهش علائم التهابی می شود.

تثبیت قند خون

زنانی که رژیم غذایی آن ها شامل شاخص گلیسمی زیاد است، احتمال ناباروری تخمک گذاری را به همراه دارند. شاخص گلیسمی، شاخصی است که میزان سرعت کم یا زیاد تبدیل شدن یک خوراکی در بدن به قند خون را نشان می دهد. کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی شیرین، شاخص گلیسمی پایینی دارند و به سرعت باروری تخمک ها کمک می کنند. این کربوهیدرات ها به آرامی هضم می شوند و واکنش بهتری را در برابر قند خون و انسولین نشان می دهند تا کربوهیدرات های مضر.

منبع کلسیم و آهن

سیب زمینی شیرین در هر دوی کلسیم و آهن غنی می باشد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم نقش کلیدی در دوره باروری انجام می دهد.

کاهنده استرس

کاهش استرس با سیب زمینی شیرین

استرس یکی دیگر از عواملی است که می تواند سبب باردار نشدن شود. تحقیقات نشان می دهد که احتمال باروری زنانی که معرض استرس زیاد هستند، نسبت به آنانی که استرس چندانی ندارند، به حد چشمگیری کاهش می یابد. به طور خلاصه می توان گفت دلیل اصلی تاثیر استرس این است که استرس زیاد مستقیما روی بخشی از مغز شما اثر می گذارد که کنترل تولید و آزاد کردن تخمک را بر عهده دارد. سیب زمینی شیرین سرشار از منیزیم و پتاسیم است که مواد معدنی بی نظیری در برابر استرس هستند. این مواد معدنی، آرامش زا هستند و حال کلی شما را بهبود می بخشند. همچنین لازم به ذکر است که پتاسیم و منیزیم سیستم عصبی را متعادل می کند.

البته جدا از این موارد می توان به لذیذ بودن و خوشمزه بودن سیب زمینی شیرین نیز اشاره کرد.

سخن پایانی

تمایل به بچه دار شدن با یک جنس خاص معمولا نصیحت های عجیبی را به همراه دارد که پزشکی نیستند و از لحاظ علمی ثابت نشده اند، مانند تغییر رژیم غذایی به یک روش خاصی برای افزایش دختر دار شدن یا برعکس.

با این حال، هیچ مدرک علمی دال بر کارکرد آن وجود ندارد. اگر روی پسر دار شدن تمرکز کرده اید، در مورد احتمال پسر دار شدن خود با یک دکتر صحبت کنید. آن ها ممکن است یک یا چند پیشنهاد داشته باشند و مهم تر از همه، به شما کمک می کنند تا یک کودک سالم و سلامت داشته باشید، فارغ از اینکه دختر باشد یا پسر. البته که معجزه سیب زمینی شیرین را نباید دست کم بگیرید! برای امتحان کردن شانس خود در پسرزایی می توانید با خرید سیب زمینی شیرین از سوییت زمینی اقدام کنید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟