چطور با سیب زمینی شیرین نوزادی باهوش داشته باشیم؟!
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

چطور با سیب زمینی شیرین نوزادی باهوش داشته باشیم؟!

دسترسی سریع

بدون شک سلامت نوزادان مهم ترین نگرانی هر مادری و پدر است. با توجه به اینکه نوزادان قادر به خوردن همه غذاها و خوراکی ها نیستند، پیدا کردن یک منبع تغذیه کامل که مصرف آن برای نوزادان ممکن باشد و بخش زیادی از ویژگی های تقویتی را داشته باشد کار راحتی نیست. این امر می تواند برای والدین نوزاد بسیار چالش برانگیز باشد چرا که رساندن مقدار کافی از ویتامین ها، مواد معدنی به بدن کودک، نقش اساسی در رشد او دارد. ما این نگرانی را درک می کنیم و برای همین می خواهیم در این مقاله این چالش را برای شما حل کنیم. پس حتما تا انتهای این مقاله همراه سوییت زمینی باشید تا شما را با یک منبع تغذیه کامل برای تضمین سلامتی کودک نوپایتان آشنا کنیم.

🍠🍠🍠🍠آنچه که در این مقاله خواهید خواند:🍠🍠🍠🍠

سلامتی نوزادتان را با سیب زمینی شیرین تضمین کنید

سیب زمینی شیرین یک سبزی ریشه غده ای است که در نقاط مختلف جهان مصرف می شود. این خوراکی  با سیب زمینی متفاوت است، اما از آنجایی که به هم مرتبط هستند، بنابراین نام های مشابهی دارند. اساساً سیب زمینی شیرین و سیب زمینی با ارزش های غذایی متفاوت منحصر به فرد هستند. ما در اینجا مهمترین فواید سیب زمینی شیرین برای کودک شما را آورده ایم:

۱) ویتامین A و بتاکاروتن برای تقویت چشمان نوزاد

سیب زمینی شیرین یک غذای شگفت ‌انگیز برای نوزادان است که سرشار از ویتامین A است که برای تقویت سلامت چشم‌ ها و بینایی مورد نیاز است. سیب زمینی شیرین همچنین دارای مقدار زیادی بتاکاروتن است، ترکیبی که به ویتامین A در بدن سنتز می ‌شود. در واقع سیب زمینی شیرین دارای 14187 واحد ویتامین A است. این ویژگی باعث می شود که آن را یکی از منابع غنی ویتامین A به حساب آورد و این ویژگی باعث می شود یک غذای ایده آل برای کودک در حال رشد شما باشد. بنابراین، این غذا باید در برنامه غذایی هر کودکی گنجانده شود تا سلامت چشم ‌هایش را بهبود بخشد یا حفظ کند.

۲) نشاسته و فیبر

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از نشاسته و فیبر رژیمی است. بدن نشاسته را به قند می شکند و از آن به عنوان انرژی استفاده می کند. فیبر نیز به هضم غذا کمک می کند.

۳) حاوی مولتی ویتامین برا نوزاد

تنها ویتامین سیب زمینی شیرین ویتامین A نیست، بلکه چندین ویتامین دیگر نیز در سیب زمینی شیرین وجود دارد. ویتامین C، E، K و ویتامین B1 تا B6 و B9 همگی از دیگر خاصیت های فوق العاده این خوراکی مغذی است. نوزادان برای رشد سالم اندام های مختلف و دستیابی به نقاط عطف رشد خود به منبع ثابتی از این ویتامین ها نیاز دارند. پس چه چیزی بهتر از سیب زمینی شیرین که همه را در کنار هم جمع کرده است.

۴) وجود مواد معدنی مهم

مواد معدنی متابولیسم سالم فرآیندهای مختلف بدن را تامین می کنند. حدس بزن چی شده؟ سیب زمینی شیرین حتی در این بخش هم قهرمان است! این منبع تقریباً دارای تمام مواد معدنی مهمی است که بدن به آن نیاز دارد؛ یعنی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و حتی روی. سیب زمینی شیرین بدن کودک شما را سرشار از این مواد می کند.

۵) از یبوست نوزاد جلوگیری کرده و آن را برطرف می کند

همانطور که گفته شد، سیب زمینی شیرین منبع خوبی از فیبر است. 100 گرم از این سبزی، حدود 3 گرم فیبر دارد که می تواند به جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

۶) تقویت کننده ایمنی نوزادان

سیب زمینی شیرین دارای مقادیر زیادی ویتامین C و ویتامین E است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این ویتامین ها به کودک شما کمک می کند تا با سرماخوردگی و عفونت هایی که نوزادان مستعد ابتلا به آن هستند مبارزه کنند. همچنین یک غذای عالی برای داشتن پوستی سالم و درخشان است.

۷) کالری خوب

تنها با 0.1 گرم محتوای چربی و 86 کالری در هر 100 گرم، سیب زمینی شیرین چیزی جز کالری خوب ارائه نمی دهد. این باعث می شود که آن را به یک گزینه غذایی سالم برای نوزادان تبدیل کند؛ به خصوص اگر وزن آن ها کم باشد. سطوح کالری بالای موجود در سیب زمینی شیرین به افزایش وزن و رشد فیزیکی در نوزادان کمک می کند.

۸) از کم خونی نوزاد جلوگیری می کند و استخوان ها را تقویت می کند

سیب زمینی شیرین سرشار از کلسیم و آهن است که هر دو برای رشد نوزادان حیاتی هستند. آهن از کم خونی جلوگیری می کند، در حالی که کلسیم استخوان ها را تقویت می کند.

همه این مواد مغذی فقط در 100 گرم از سیب زمینی شیرین!

همه این مواد مغذی در فقط 100 گرم از سیب زمینی شیرین!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمامی این مواد مغذی تنها در ۱۰۰ گرم از سیب زمینی شیرین وجود دارند! در جدول زیر ارزش غذایی دقیق هر یک از مواد مغذی را که در ۱۰۰ گرم سیب زمینی شیرین وجود دارند برای شما قرار داده ایم.

ارزش غذایی در هر 100 گرم سیب زمینی شیرین:

مواد مغذیارزش مواد مغذی در هر 100 گرم
انرژی 86 کیلو کالری
کربوهیدرات20.12 گرم
قند طبیعی 4.18 گرم
فیبر3 گرم
پروتئین1.57 گرم
چربی0.05 گرم
کلسیم 30 میلی گرم
آهن0.61 میلی گرم
منیزیم 25 میلی گرم
فسفر47 میلی گرم
پتاسیم 337 میلی گرم
سدیم55 میلی گرم
روی 0.30 میلی گرم
ویتامین C2.4 میلی گرم
ویتامین B1 (تیامین) 0.078 میلی گرم
ویتامین B2 (ریبوفلاوین)0.061 میلی گرم
ویتامین B3 (نیاسین) 0.557 میلی گرم
ویتامین B60.209 میلی گرم
ویتامین B9 (فولات) 11 میکروگرم
ویتامین A709 میکروگرم
ویتامین E0.26 میلی گرم
ویتامین K1.8 میکروگرم

آیا سیب زمینی شیرین می تواند باعث ایجاد آلرژی در در نوزادان شود؟

به طور کلی، سیب زمینی شیرین هیچ واکنش آلرژیکی در نوزادان ایجاد نمی کند. با این حال، ممکن است برخی از عوارض جانبی وجود داشته باشد که معمولاً خفیف و قابل کنترل هستند. به همین دلیل است که سیب زمینی شیرین برای از شیر گرفتن کودک از غذاهای جامد بسیار توصیه می شود. با این حال، برخی از نوزادان ممکن است واقعاً به سیب زمینی شیرین حساسیت داشته باشند، بنابراین مراقب علائم استفراغ، بثورات و اسهال باشید. شایع ترین واکنش آلرژیک نفخ و گاز معده به دلیل سوء هاضمه است. نوزادان، گاهی اوقات، غذا را نیز بیرون می ریزند. در برخی موارد نادر، نوزادان نیز ممکن است دچار بثورات در اطراف مقعد شوند. گاهی اوقات، تمیز نشستن سیب زمینی و خوردن کثیفی به جای مانده روی سیب زمینی شیرین نیز می تواند منجر به عوارضی مانند استفراغ و اسهال شود.

جالبه بدونی که از سیب زمینی شیرین برای لاغری هم استفاده میشه! برای لاغری با این محصول فوق العاده مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری رو از دست نده!!!

چطوری برای نوزادم سیب زمینی شیرین بپزم؟

یکی از مهم ترین کارهایی که باید هنگام پختن غذا برای کودک انجام دهید این است که میوه ها و سبزیجات را قبل از پوست کندن یا برش دادن به خوبی بشویید. این روند برای سیب زمینی شیرین نیز تفاوت چندانی ندارد. مطمئن شوید که آن ها را کاملاً و با دقت شسته اید و هر ذره کثیفی روی آن پاک شده باشد. برای تهیه غذای سیب زمینی شیرین برای کودک خود می توانید از یکی از روش های پخت زیر استفاده کنید.

  • پخت: فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. سیب زمینی های شیرین را سوراخ کنید و در سینی فر قرار دهید. 45 دقیقه بپزید، خنک کنید و پوست آن ها را جدا کنید.
  • جوشاندن: می‌توانید سیب ‌زمینی ‌ها را پوست بگیرید، برش دهید و بجوشانید تا نرم شوند.
  • آب پز: سیب زمینی ها را پوست گرفته و برش دهید و با بخارپز آن ها را بخارپز کنید تا نرم شوند.
  • مایکروویو: سیب زمینی ها را بعد از پوست کندن به قطعات کوچک برش دهید و آن ها را سوراخ کنید. سپس آن ها را به مدت 10 دقیقه در مایکروویو با درجه بالا قرار دهید.

7 دستورپخت سیب زمینی شیرین برای نوزادان

7 دستورپخت سیب زمینی شیرین برای نوزادان

شما می توانید برای نوزادی که از شیر گرفته شده است، غذای شگفت انگیز خانگی با سیب زمینی شیرین درست کنید. این دستور العمل ها به شما کمک می کند تا تمام خوبی های سیب زمینی شیرین را به شکلی که او می تواند به راحتی مصرف کند، به بدن کودک خود برسانید. این غذاهای کودک را با هر سیب زمینی شیرینی مانند سیب زمینی شیرین قرمز، سیب زمینی شیرین سفید، سیب زمینی شیرین بنفش، سیب زمینی شیرین ژاپنی درست کنید.

در بیشتر این دستور العمل ها از آب برای یکدست شدن قوام استفاده می شود؛ چرا که آب  برای نوزاد بزرگتر از شش ماه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

پوره از راحت ترین و نرم ترین غذایی هایی است که می توانید با خیال آسوده به نوزاد خود بدهید. علاوه بر این همانطور که تا به اینجا گفتیم، سیب زمینی شیرین می تواند اولین غذای عالی برای نوزادان باشد زیرا می توان آنها را پخته و له کرد تا کودک به راحتی بخورد. اما چگونه می توان سیب زمینی شیرین را برای نوزاد پوره کرد؟ در واقع می توانید سیب زمینی شیرین را به تنهایی یا در ترکیب با سایر سبزیجات یا مرغ پوره کنید. این یک راه عالی برای تغذیه کودک شما است. همه این دستور العمل های پوره سیب زمینی شیرین برای نوزادان بزرگتر از شش ماه ایده آل هستند. در ادامه، ما برای شما چندین دستور تهیه پوره و سوپ سیب زمینی شیرین را جمع آوری کرده ایم:

۱) پوره سیب زمینی شیرین

 پوره سیب زمینی شیرین

مواد لازم: سیب زمینی شیرین، آب

روش پخت:

فر را تا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. در این فاصله سیب زمینی های شیرین را کامل بشویید و روی آن ها را سوراخ کنید. پوست آن ها را نگیرید. وقتی فر به درجه حرارت رسید، سیب زمینی های شیرین را در سینی فر قرار دهید و به مدت 45 دقیقه در فر بپزید. بعد از پختن، آن ها را از فر خارج کرده و سیب زمینی شیرین را دو نیم کنید. سپس به آرامی پالپ را از پوست جدا کرده و در مخلوط کن بریزید. مقداری آب اضافه کنید تا یکدست شود و غلظت آن رقیق شود. آن را مخلوط کنید و پوره سیب زمینی شیرین خانگی شما آماده خواهد بود.

شما حتی می توانید سیب زمینی شیرین را به جای پختن بخارپز کنید. برای بخارپز کردن، سیب زمینی های شیرین را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. آن‌ ها را در تابه ‌ای قرار دهید که در آن آب تا نیمه فرو برود. ظرف را با درب بپوشانید و آن ها را به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که کاملا نرم شوند روی اجاق گاز بخارپز کنید. آب اضافی را صاف کرده و سیب زمینی شیرین بخار پز شده را در مخلوط کن بریزید و همانطور که در مرحله گفته شد مراحل مخلوط کردن را ادامه دهید.

۲) پوره سیب سیب زمینی شیرین با سیب

مواد لازم: سیب، سیب زمینی شیرین، آب

روش پخت:

سیب زمینی شیرین را بپزید یا بخارپز کنید. (می توانید آنها را با هم بپزید.)

پالپ را در مخلوط کن بریزید. لازم نیست پوست سیب را  بکنید زیرا دارای مواد مغذی زیادی است. اما مطمئن شوید که مواد را خوب مخلوط کرده اید تا پوست درشتی در پوره باقی نماند. برای رقیق شدن قوام از آب استفاده کنید.

۳) پوره سیب زمینی شیرین و مرغ

مواد لازم: مرغ تازه بدون استخوان، سیب زمینی شیرین

روش پخت:

مرغ بدون استخوان و سیب زمینی شیرین را جداگانه بجوشانید. باید آن ها را تا جایی بجوشانید که نرم شوند و خوب بپزند. آب مرغ را دور نریزید زیرا بعدا می توان از آن استفاده کرد. سیب زمینی شیرین را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. آن را به همراه تکه های مرغ در مخلوط کن بریزید. مقداری آب مرغ بریزید تا کمی رقیق شود و آن را مخلوط کنید. پوره شما آماده است!

میدونستی از سیب زمینی شیرین برای درمان کبد چرب هم هم استفاده میشه؟! برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله سیب زمینی شیرین برای کبد چرب رو از دست نده!!!

۴) پوره سیب زمینی شیرین و هویج

مواد لازم: سیب زمینی شیرین، هویج، آب

روش پخت:

این دستور غذای کودک سیب زمینی شیرین بسیار ساده است که می تواند در ترکیب با یک سبزی دیگر درست شود. در این مورد از هویج استفاده می کنیم. ابتدا هویج ها را رنده کرده و به قطعات کوچک خرد می کنید. آن ها را همراه با سیب زمینی شیرین در ظرفی از آب بپزید تا کاملا بخارپز شوند.

هویج پخته شده و سیب زمینی شیرین را در مخلوط کن بریزید. از آب سبزیجات برای رقیق شدن پوره استفاده کنید. برای این کار می توانید از آب نیز استفاده کنید. مخلوط را هم بزنید تا قوام دلخواه به دست آید. پوره سیب زمینی شیرین و هویج را می توانید به دلیل ارزش غذایی بالای آن به عنوان غذای شام یا ناهار برای کودک خود سرو کنید.

۵) سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ

سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ

ایده آل برای سن: 8 ماه به بالا

مواد لازم: مرغ چرخ کرده 100 گرم، 5 فنجان آب، 1 فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده

روش پخت:

مرغ چرخ کرده بدون استخوان را با آب در قابلمه ای بپزید تا آب مرغ درست شود. پختن را ادامه دهید تا مرغ به اندازه کافی نرم شود. آب را صاف نکنید.

یک فنجان از تفاله سیب زمینی شیرین پخته شده یا بخارپز شده را بردارید و آن را در مخلوط کن بریزید. آب مرغ را بریزید و مخلوط را هم بزنید تا غلظت سوپ به اندازه کافی شود. اگر می خواهید مایع را رقیق کنید، آب تازه جوشیده را به مخلوط کن اضافه کنید. پس از اتمام، سوپ را در ظرفی بریزید و برای کوچولوی خود سرو کنید.

۶) فرنی سیب زمینی شیرین

ایده آل برای سن: 12 ماه به بالا

مواد لازم: 1 فنجان برنج، 4 عدد سیب زمینی شیرین، 3 لیوان آب، 1 فنجان شیر

دستور پخت:

فرنی را می توان با هر دانه ای درست کرد، اما برنج هضم آسانی دارد؛ بنابراین، ما در اینجا از برنج استفاده می کنیم. یک فنجان برنج شسته شده را در قابلمه بریزید. مقداری سیب زمینی شیرین را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. آن ها را به برنج اضافه کنید. سه فنجان آب و یک لیوان شیر را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط را بپزید. مخلوط را به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید. می توانید شیر بیشتری اضافه کنید تا فرنی برای کودک خوش طعم تر شود. پس از پخته شدن مواد می توانید این فرنی خوشمزه را برای کودک خود سرو کنید.

۷) پنکیک سیب زمینی شیرین

ایده آل برای سن: 18 ماه به بالا

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری کره تازه بدون نمک و آب شده بدون مواد نگهدارنده، نصف فنجان سیب زمینی شیرین بخارپز یا پخته شده پوره شده، 1 عدد تخم مرغ، یک سوم فنجان آرد، 2/1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، 4/1 فنجان شیر

دستور پخت:

با مخلوط کردن سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، آرد و بکینگ پودر در یک کاسه شروع کنید و خوب هم بزنید. سپس شیر و یک قاشق غذاخوری کره را اضافه کرده و مخلوط را به خوبی هم بزنید. قوام باید غلیظ اما بدون هیچ توده ای باشد. به یک تابه کره را اضافه کنید و وقتی کره کمی گرم شد، مقداری از مایع پنکیک را روی تابه برزید تا بپزد. پنکیک را برگردانید و طرف دیگر را نیز به مدت دو دقیقه بپزید.

روش نگهداری سیب زمینی شیرین

لازم نیست سیب زمینی شیرین را در یخچال نگهداری کنید. آن ها را می توان در دمای اتاق در انبار یا یک منطقه خشک در آشپزخانه نگهداری کرد. اگر سیب زمینی شیرین را در دمای اتاق نگهداری می کنید، مطمئن شوید که ظرف یک هفته از آن ها استفاده کنید. اگر آنها را در یک مکان خنک و تاریک، مانند یک انبار یا انباری تاریک و خنک نگهداری کنید، می توانند تا دو هفته هم دوام بیاورند. اگر سیب زمینی های شیرین بیش از دو هفته در انبار مانده اند، بررسی کنید که آیا به اندازه کافی سفت هستند و هیچ نشانه ای از پوسیدگی ندارند. اگر شروع به لکه دار شدن یا ناهموار شدن کردند، لکه های قهوه ای و بوی عجیب ایجاد کردند، بهتر است از آنها استفاده نکنید.

از کجا سیب زمینی شیرین تازه و ارگانیک تهیه کنم؟!

همیشه بهترین کار خرید سبزیجاتی است که به صورت ارگانیک رشد کرده اند. پس لازم نیست نگران آفت کش ها باشید. سیب زمینی شیرین باید اندازه متوسط ​​و پوست سفت و صاف داشته باشد. اگر نمی توانید سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط ​​پیدا کنید، به سراغ سیب زمینی های کوچک بروید، زیرا سیب زمینی های بزرگ معمولا دارای نشاسته بالایی هستند. از چیدن آنهایی که دارای لکه های نرم یا قهوه ای رنگ، سوراخ یا مایعی است که از آنها خارج می شود خودداری کنید زیرا ممکن است آلوده یا پوسیده باشند. به یاد داشته باشید، هر چه رنگ سیب زمینی بیشتر باشد، از نظر آنتی اکسیدان غنی تر است.

با خرید سیب زمینی شیرین از سوییت زمینی می توانید در هر نقطه از ایران، سیب زمینی شیرین را با بهترین کیفیت در درب منزل خود تحویل بگیرید و برای فرزند خود منبع تغذیه ای سالم و شگفت انگیز را تهیه کنید.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟