خاصیت سیب زمینی شیرین برای پوست
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

خواص سیب زمینی شیرین برای پوست + روش ساخت ماسک خانگی

دسترسی سریع

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، ناگهان علاقه به استفاده از مواد طبیعی ایجاد می شود. مردم به طور فزاینده ای به سمت مواد طبیعی و فصلی می روند تا مشکلات پوستی خود مانند تیرگی، پیری و غیره را درمان کنند. خانواده های هندی از زمان های بسیار قدیم از ماسک های صورت طبیعی خانگی استفاده می کردند. بیشتر ماسک‌ های صورت با میوه ‌ها، سبزیجات و گیاهان خاصی درست می‌ شوند. سیب زمینی شیرین به دلیل خاصیت لایه برداری آن در دنیای زیبایی های طبیعی یک ماده فوق العاده بوده است. سیب زمینی شیرین خواص شگفت انگیز و بسیار زیادی برای پوست دارد. حتما تا انتهای این مقاله همراه سوییت زمینی باشید تا علاوه بر معرفی خواص فوق العاده سیب زمینی شیرین برای پوست، با چند روش برای استفاده از این خواص و تهیه چند ماسک خانگی نیز آشنا شویم.

خواص سیب زمینی شیرین برای پوست و مو

۱) منبع غنی ویتامین C و E

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که هر دوی آنها برای داشتن پوستی سالم، درخشان و شاداب بسیار حیاتی هستند. ویتامین C به تقویت کلاژن کمک می کند که پوست شما را سفت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی شیرین نیز مسئول درخشندگی طبیعی پوست شما هستند و همچنین پوست شما را نرم تر و جوان تر می کند.

۲) جلوگیری از لکه های پوستی

سیب زمینی شیرین همچنین منبع غنی آنتوسیانین است که با کنترل فعالیت رادیکال های آزاد از ایجاد لکه های تیره جلوگیری می کند.

۳) جوانسازی و ضد پیری پوست

استفاده از سیب زمینی شیرین برای پوست بدن

سیب زمینی شیرین به دلیل داشتن سطوح بالای بتاکاروتن شناخته شده است که پس از مصرف به شکل فعال ویتامین A (رتینول) تبدیل می شود. ویتامین A برای تولید و رشد سلولی مورد نیاز است. افزایش مصرف ویتامین A ممکن است به افزایش تولید سلول های پوستی سالم کمک کند. آنتوسیانین ها یکی دیگر از مواد مغذی بسیار موجود در سیب زمینی شیرین هستند که می توانند خواص ضد پیری داشته باشند. آنتوسیانین ها نوعی آنتی اکسیدان فلاونوئیدی هستند. آنتی اکسیدان ها می توانند خواص ضد پیری داشته باشند زیرا مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که مولکول های ناپایداری هستند که می توانند باعث استرس اکسیداتیو (آسیب) به سلول ها شوند. آسیب سلولی می تواند در تمام سطوح بافتی رخ دهد و می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک را افزایش دهد.

۳) تولید کلاژن

سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین C است که هم یک آنتی اکسیدان است و هم در تولید کلاژن حیاتی است. کلاژن جزء اصلی پوست و سایر بافت های همبند از جمله مو و ناخن است.

۴) مرطوب کننده پوست

سیب زمینی شیرین حاوی عناصری از جمله پتاسیم و اسید پانتوتنیک است که می تواند به عنوان مرطوب کننده طبیعی عمل کند. یک مطالعه نشان داد که پتاسیم موجود در عرق، همراه با عوامل دیگر، ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند. خوردن مقدار کافی پتاسیم در روز برای کمک به تنظیم سایر عملکردهای بدن نیز مهم است! البته قبل از خوردن غذاهای غنی از پتاسیم با پزشک خود مشورت کنید، زیرا رژیم های غذایی با پتاسیم بالا در برخی موارد سالم نیستند.

سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید پانتوتنیک است که وقتی به صورت موضعی روی پوست مالیده می شود، مرطوب کننده است و یکپارچگی پوست را افزایش می دهد. ماسک پوست سیب زمینی شیرین نیز ممکن است مرطوب کننده باشد و به خلاص شدن از شر چربی های اضافی پوست کمک کند. ماسک صورت سیب زمینی شیرین را می توان با سیب زمینی شیرین آب پز، عسل، پودر زنجبیل و شیر درست کرد.

۵) کاهش حساسیت به آسیب UV

فولات یکی دیگر از مواد مغذی مهم موجود در سیب زمینی شیرین است. کمبود فولات می تواند حساسیت به آسیب اشعه ماوراء بنفش را افزایش دهد که این مورد خود می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا ببرد. وقتی سیب زمینی شیرین به یک رژیم غذایی متعادل اضافه شود، می تواند به حفظ سطح سالم فولات کمک کند.

اگر به دنبال درست کردن دسرهای خوشمزه با سیب زمینی شیرین هستی، مقاله دسر سیب زمینی شیرین رو از دست نده!!!

۶) رشد مو

سیب زمینی شیرین همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای رشد مو مهم هستند، از جمله ویتامین B، پتاسیم، ویتامین C و روی. اگرچه هیچ مطالعه مستقیمی در مورد سیب زمینی شیرین و رشد مو وجود ندارد، اما سیب زمینی شیرین می تواند منبع خوبی از مواد مغذی حمایت کننده مو باشد.

نحوه استفاده از خواص سیب زمینی شیرین برای پوست

استفاده از سیب زمینی شیرین برای پوست

همانطور که از نام آن پیداست، سیب زمینی شیرین شیرینی طبیعی دارد. پختن آن ها، به ویژه سرخ کردن ممکن است خواص غذایی آن را مختل کند. بهتر است آنها را بخارپز یا آب پز کنید. بخارپز یا آب پز کردن آن، به حفظ کربوهیدرات ‌ها و مواد مغذی ضروری آن ها کمک می‌کند. آنها را به مدت 30 دقیقه بجوشانید تا نرم شوند، آنها را با کره بدون نمک خوب له کنید، روی آنها مقداری سبزی بپاشید و داغ میل کنید.

همچنین می توانید آنها را در خورش های خود به کار ببرید یا از مقداری سیب زمینی شیرین در سالاد خود استفاده کنید.

با این کارها، می توانید مقدار خوبی از کربوهیدرات و دیگر مواد مغذی سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینید. همچنین می توانید از ماسک های سیب زمینی شیرین که می توانید آن ها را به راحتی در خانه درست کنید نیز، استفاده کنید. در ادامه با چند تا از این ماسک های خانگی آشنا خواهیم شد.

روش ساخت ماسک خانگی با سیب زمینی شیرین

ماسک های خانگی معمولا سریع تهیه می شوند و مواد خیلی زیادی لازم ندارند. همچنین می توانید آن ها را در هر زمان و به هر مقدار که می خواهید درست کنید. همانطور که گفته شد، سیب زمینی شیرین خواص بسیار زیادی برای پوست شما به همراه دارد. علاوه بر استفاده از سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی، استفاده از آن به صورت موضعی به کمک ماسک های خانگی نیز می تواند اثرات عالی خود را بر روی پوشت شما داشته باشد. در ادامه با 3 ماسک خانگی سیب زمینی شیرین آشنا خواهیم شد.

۱) ماسک ضد پیری صورت غنی از آنتی اکسیدان با سیب زمینی شیرین و روغن بادام

ماسک سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین خاصیت ضد پیری دارد؛ به این دلیل که سیب زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به کاهش اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند. وقتی رادیکال های آزاد کنترل نشود، به پوست شما آسیب می رساند و آن را در برابر علائم پیری، به عنوان مثال، خطوط و چین و چروک، آسیب پذیرتر می کند. بنابراین، هر چه آنتی اکسیدان های بیشتری روی پوست خود استفاده کنید، ظاهر بهتری پیدا می کند! رایج ترین آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی شیرین ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و همچنین کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها هستند، دو رنگدانه که مسئول رنگ های زنده سیب زمینی شیرین هستند.

صحبت از ویتامین E شد، این یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز است که علاوه بر سیب زمینی شیرین در بسیاری از مواد طبیعی یافت می شود. یکی از این ها روغن بادام است. از آنجایی که روغن بادام سرشار از بسیاری از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 است، می توانید از آن برای تغذیه عمیق پوست خود استفاده کنید. این به نوبه خود می تواند سلول های پوست شما را احیا کند، التهاب را کاهش دهد و به کاهش خطوط و چین و چروک های شما کمک کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • 12 قطره روغن بادام
  • ⅛ قاشق چایخوری از پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری از سیب زمینی شیرین آب پز

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کنید و مایع حاصل را روی پوست قرار دهید و پوست خود را با حرکات دایره ای و رو به بالا به مدت 2 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند. ماسک صورت سیب زمینی را با آب گرم بشویید و یک روتین مراقبتی از پوست را بر اساس نوع پوست خود دنبال کنید.

می توانید هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

میدونستی با سیب زمینی شیرین میشه سوپ های خیلی مقوی پخت؟! برای دیدن دستورالعمل این غذای مقوی مقاله سوپ سیب زمینی شیرین رو از دست نده!!!

۲) ماسک صورت ضد پیری سیب زمینی شیرین و جوز هندی برای کاهش آکنه و جوش های سرسیاه

ماسک سیب زمینی شیرین و جوز هندی

از سیب زمینی شیرین می توان برای کاهش آکنه و جوش های سرسیاه نیز استفاده کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیب زمینی شیرین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. از آنجایی که رادیکال های آزاد ممکن است باعث آکنه و جوش های سرسیاه و همچنین زخم آکنه شوند، استفاده از یک ماده طبیعی غنی از آنتی اکسیدان مانند سیب زمینی شیرین می تواند برای آکنه مفید باشد.

یکی دیگر از مواد طبیعی که به مبارزه با آکنه کمک می کند، جوز هندی است. جوز هندی هم ضد باکتری و هم ضد التهاب است، بنابراین می تواند آکنه و جوش های سر سیاه را از بین ببرد و همچنین التهاب و قرمزی را کاهش دهد. جوز هندی و سیب زمینی شیرین یک ترکیب دوست داشتنی و می توانید آنها را ترکیب کنید و نتایج خیره کننده ای روی پوست خود مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • ⅛ قاشق چایخوری از پودر جوز هندی
  • ½ قاشق چایخوری از سیب زمینی شیرین آب پز
  • 1 قاشق غذاخوری از خاک فولر یا خاک رس بنتونیت
  • گلاب به میزان لازم

دستورالعمل:

جوز هندی، سیب زمینی شیرین و خاک رس دلخواه را با هم مخلوط کنید. به مقدار کافی گلاب به مخلوط اضافه کنید تا خمیری با غلظت سس کچاپ به دست آید. ماسک را بر روس صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. ماسک صورت را با آب گرم بشویید و سپس روتین مراقبت از پوست خود را دنبال کنید.

1 تا 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۳) ماسک صورت ضد پیری سیب زمینی شیرین، روغن کرچک و گلیسیرین گیاهی برای پاکسازی عمیق پوست

اکنون که می دانیم می توان از سیب زمینی شیرین برای کاهش آکنه و علائم پیری استفاده کرد، افزودن یک سیب زمینی شیرین به هر درمان خانگی به آن اجازه می دهد تا به راحتی با این مشکلات پوستی مقابله کند. حتی می توان آن را همراه با سایر مواد طبیعی برای تمیز کردن عمیق پوست استفاده کرد. برای مثال روغن کرچک ضد میکروبی است که برای مبارزه با آکنه شهرت خوبی دارد. از سوی دیگر، گلیسیرین گیاهی یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت را به سمت پوست شما می کشد و به کاهش خشکی و همچنین کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند. با تمیز کردن پوست خود با درمان خانگی که در زیر آمده است، می توانید آن را زیبا کرده و در عین حال از آن محافظت کنید.

قبل از رفتن به سراغ مواد لازم فراموش نکنید که با خرید سیب زمینی شیرین از سوییت زمینی، محصولی کاملا تازه و با کیفیت دریافت میکنید که می توانید از آن با خیالی آسوده استفاده کنید!

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • 6 قطره روغن کرچک
  • 8 قطره روغن ویتامین E
  • 8 قطره گلیسیرین گیاهی
  • 1 قاشق غذاخوری از سیب زمینی شیرین آب پز

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کنید و ماسک را روی پوست خود را بمالید و با حرکات دایره ای به سمت بالا به مدت 2 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه روی آن بماند. آن را با آب گرم بشویید و تونر، سرم و لوسیون خود را استفاده کنید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟