سیب زمینی شیرین و رفع یبوست
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سیب زمینی شیرین و یبوست + راه های کنترل آن

دسترسی سریع

حدود 14 درصد از افراد حداقل یکبار در زندگی یبوست مزمن را تجربه می کنند. این مشکل علاوه بر آزار دهنده بودن، می تواند مشکلات جدی تری را نیز برای دستگاه گوارش و سایر قسمت های بدن به همراه داشته باشد. یبوست می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد و برای رفع آن نیز راه حل هایی وجود دارد. خوردن برخی غذاها می تواند با افزودن حجم، نرم کردن مدفوع، کاهش زمان انتقال روده و افزایش دفعات مدفوع، به رفع یبوست کمک کنند. یکی از این مواد غذایی سیب زمینی شیرین است که به رفع یبوست کمک می کند.

علائم داشتن یبوست

یبوست زمانی رخ می دهد که آب کافی در دستگاه گوارش برای نرم نگه داشتن مدفوع وجود نداشته باشد. اگر بدن در طول هضم آب بیش از حد جذب کند، مدفوع سفت و سخت می شود. همچنین یبوست زمانی اتفاق می ‌افتد که حرکت غذا از طریق سیستم گوارش به دلیل رژیم غذایی کم فیبر، کهولت سن، عدم فعالیت بدنی یا مصرف برخی داروها کند می ‌شود. اگرچه داروهای بدون نسخه بسیاری برای درمان یبوست مانند ملین ‌ها و نرم ‌کننده ‌های مدفوع وجود دارد، اما بهتر است با غذاهای غنی از فیبر شروع کنید که حرکات روده‌ تان را به بهترین شکل حفظ می‌ کنند و شما را از این مشکل رهایی می بخشند.

یبوست وضعیتی است که در آن ممکن است حالت های زیر را تجربه کنید:

  • کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته داشته باشید.
  • مدفوع سفت، خشک یا توده ای داشته باشید.
  • مدفوع هایی که دفع آنها سخت یا دردناک است داشته باشید.
  • احساس تخلیه ناقص مدفوع داشته باشید.

با این حال، افراد می توانند الگوهای حرکت روده متفاوتی داشته باشند، و فقط شما می دانید که چه چیزی برای شما طبیعی است. یبوست یک بیماری نیست، اما ممکن است نشانه ای از یک مشکل دیگر باشد. یبوست ممکن است برای مدت کوتاه یا طولانی ادامه یابد و نوع و شدت علائم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد به ندرت یبوست را تجربه می کنند، در حالی که این یک وضعیت مزمن و شایع برای دیگران است.

میدونستی با سیب زمینی شیرین میشه دسرهای خوشمزه درست کرد؟ پیشنهاد می کنیم که مقاله کیک سیب زمینی شیرین رو از دست ندی!

یبوست دلایل مختلفی دارد، اما اغلب نتیجه حرکت آهسته غذا از طریق دستگاه گوارش است. این ممکن است به دلیل کم آبی بدن، رژیم غذایی نامناسب، داروها، بیماری، بیماری های موثر بر سیستم عصبی یا اختلالات روانی باشد.

عوامل موثر بر بهبود یبوست

عواملی که به رفع یبوست کمک می کنند
  • فیبر

فیبر بخشی از غذای گیاهی است که هضم نمی شود. دو نوع فیبر وجود دارد: محلول و نامحلول. فیبر محلول باعث حجیم شدن مدفوع می شود. غذاهایی که منابع خوبی از فیبر محلول هستند به تسریع انتقال غذا در دستگاه گوارش و در نهایت به جلوگیری از یبوست کمک می کند. منابع خوب فیبر نامحلول شامل غلات کامل، بیشتر سبزیجات، سبوس گندم و حبوبات است. غذاهایی که فیبر دارند حاوی فیبرهای محلول و نامحلول هستند. در مجموع حدود 20 تا 30 گرم فیبر در روز است برای بدن معقول است.

  • ویتامین C

مصرف مکمل ممکن است به مقابله با کمبود ویتامین کمک کند. نویسندگان یک مطالعه قبلی در سال 2008 متوجه شدند که کودکان مبتلا به یبوست سطوح پایین تری از ویتامین C، فولات و منیزیم دارند.

این کودکان همچنین مقادیر کمتری فیبر رژیمی، میوه ها و غذاهای گیاهی مصرف کردند. عدم مصرف فیبر کافی می تواند باعث یبوست شود. میوه ها و سبزیجات که سرشار از فیبر هستند، اغلب دارای ویتامین C نیز هستند. برخی از عوارض جانبی احتمالی مصرف منابع ویتامین C شامل درد شکمی، تهوع، استفراغ و اسهال است. هر چه مقدار بیشتر باشد، احتمال اینکه فرد این علائم را تجربه کند نیز بیشتر است.

به همین دلیل پزشکان توصیه نمی کنند که افراد برای کمک به دفع مدفوع، دوزهای زیادی از ویتامین C مصرف کنند، اما مصرف روزانه مکمل ویتامین C ممکن است برای رفع این مشکل کمک کننده باشد.

  • ویتامین B12

افراد مبتلا به کمبود ویتامین B-12 ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • یبوست
  • خستگی
  • ضعف
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن

گروه‌هایی از افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتامین B-12 هستند، شامل افراد زیر می‌شوند:

  • کم خونی خطرناک
  • جذب ضعیف ویتامین B12 از غذا
  • جذب ضعیف ویتامین B12 بعد از عمل
  • رژیم های غذایی ناقص
  • منیزیم

مصرف بیش از حد مکمل های منیزیم می تواند باعث مدفوع شل، اسهال، حالت تهوع و گرفتگی عضلات شود. منیزیم اثر اسمزی دارد، به این معنی که آب را به روده می‌کشد که یکی از دلایل شل شدن مدفوع یا اسهال است.

خوردن سیب زمینی شیرین چه کمکی به یبوست می کند؟

خوردن سیب زمینی شیرین و بهبود یبوست

سیب زمینی شیرین را چه به صورت پخته، سرخ شده، پوره شده یا تنوری میل کنید، سیب زمینی شیرین یک افزودنی خوشمزه و سالم برای هر برنامه غذایی است. احتمالاً به همین دلیل است که مصرف سیب زمینی شیرین در ایالات متحده هر سال در حال افزایش است، به طوری که آمریکایی ها در سال 2015 به طور متوسط سالانه 7.5 پوند سیب زمینی شیرین می خورند که این رقم در سال 2000 فقط 4.2 پوند بود. وقتی از این سیب زمینی های خوش طعم لذت می برید، در کنار آن می توانید از خواص بسیار زیادی که این ماده غذایی فوق العاده برای شما به همراه می آورد نیز استفاده کنید.

آيا سیب زمینی شیرین قند دارد؟

  • کمک به بهبود هضم

آیا می خواهید از شکمی راحت تر و بدون نفخ لذت ببرید؟ سعی کنید مقداری سیب زمینی شیرین را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

تراویس بلانچارد، بنیانگذار Splash Bytes می گوید: سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر است و می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. در واقع، طبق یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2017 که در Functional Foods in Health and Disease منتشر شد، مصرف سیب زمینی شیرین با بهبود باکتری های مفید روده نیز مرتبط بود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر احساس می‌ کنید سرماخوردگی را تجربه می ‌کنید، افزودن مقداری سیب ‌زمینی شیرین به برنامه غذایی معمولی‌ تان می تواند به شما کمک کند.

مگان برد، موسس موسسه تحقیقاتی، می گوید: سیب زمینی شیرین نه تنها سرشار از ویتامین A است، بلکه سرشار از ویتامین C نیز هست. The Oregon Dietitian با استناد به مطالعه ای که در مجله Nature Reviews Immunology منتشر شده است. “کمبود ویتامین A با کاهش ایمنی مرتبط است، به خصوص با عفونت های گوارشی و تنفسی.”

بنابراین سیب زمینی شیرین ارتباط مستقیمی با تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. علاوه بر این گفته شده است مصرف سیب زمینی شیرین می تواند کمک بسیاری به جلوگیری از سرطان ها به خصوص سرطان روده بزرگ کند.

کنترل یبوست

اکثر موارد یبوست خفیف تا متوسط ​​را می توان توسط شما در خانه مدیریت کرد.

برخی از توصیه ها برای کمک به رفع یبوست عبارتند از:

  • دو تا چهار لیوان آب اضافی در روز بنوشید. از نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل خودداری کنید، که می تواند باعث کم آبی بدن شود.
  • میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سایر غذاهای پر فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهای پرچرب مانند گوشت، تخم مرغ و پنیر کمتر بخورید.
  • آلو و یا غلات سبوس دار بخورید.
  • یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید و غذاهایی را که یبوست شما را ایجاد می کنند، مشخص کنید.
  • ورزش کنید.
پنکیک سیب زمینی شیرین

سخن پایانی

به طور کلی سیب زمینی شیرین خواص بسیار زیادی برای افراد دارد که کمک به رفع یبوست تنهای گوشه ای از فواید این سبزی شگفت انگیز است. برای آشنا شدن با دیگر خواص آن می توانید سری به بخش مقالات ما بزنید. همچنین برای خرید سیب زمینی شیرین می توانید از طریق سایت سوییت زمینی، این سبزی لذیذ و پرخاصیت را به صورت ارگانیک تهیه کنید.

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 6 =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟