سیب زمینی شیرین پخته + ۷ دستور پخت شگفت انگیز
سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سوییت زمینی

سوییت زمینی

سلام، ما در سوییت زمینی به مدت بیشتر از 2 سال هست که دستور پخت های سیب زمینی شیرین رو توی رستوران ها و کافه های مختلف امتحان کردیم. الان وقتشه که بهترین دستور پخت هامون رو باهاتون به اشتراک بذاریم! راستی حتما نظرتون رو در مورد این دستور پخت پایین صفحه بگید. لحظه های زندگیتون به شیرینی سیب زمینی شیرین :)

سیب زمینی شیرین پخته + ۷ دستور پخت شگفت انگیز

دسترسی سریع

سیب زمینی شیرین پخته یکی از بهترین روش های مصرف سیب زمینی شیرین است که اکثر افراد به این حالت از این محصول شگفت انگیز استفاده می کنند. با سوییت زمینی همراه باشید تا طرز تهیه این خوراکی خوشمزه رو بفهمید.

🍠🍠🍠🍠آنچه که در این مقاله خواهید خواند:🍠🍠🍠🍠

بهترین روش مصرف سیب زمینی شیرین

خبر خوب این است که اضافه کردن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی کاری بسیار آسان است! چرا که می توانید این نوع سیب زمینی را به هر روشی که دوست دارید مصرف کنید. با پوست، بدون پوست، خام، آب پز، برشته، کبابی یا هر روش دیگری! از آن جا که این سیب زمینی ها طعم شیرین مطبوعی دارند، به راحتی با هر نوع غذایی ترکیب می شوند. به این معنی که می توانید به راحتی در کنار غذا های شور یا شیرین از این محصول استفاده کنید.

سیب زمینی شیرین و انواع آن

سیب زمینی شیرین و انواع آن

قبل از این که به سراغ طرز تهیه این خوراکی خوشمزه بریم بهتره کمی درباره اون بدونیم!سیب زمینی شیرین رابطه دوری با سیب زمینی های معمولی دارد. گونه قرمزی از سیب زمینی شیرین وجود دارد که گوشت سفت و خشک تری دارد. اما گونه زرد و سفید این گیاه گوشتی آبدار تر دارد. عطر نوع قرمز بیشتر است و در زمان آب پز کردن این بو محسوس تر می شود. در واقع هر چه رنگ سیب زمینی شیرین تیره تر باشد، عطر آن بیشتر می شود؛ چرا که غلظت بتاکاروتن آن افزایش پیدا می کند. این سیب زمینی رنگ های نارنجی، سفید و بنفش دارد. رنگ نارنجی و بنفش آنتی اکسیدان های زیادی دارند. در حقیقت آنتی اکسیدان از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. ردادیکال های آزاد سبب بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی می شوند.

پخت سیب زمینی شیرین بدون روغن

یکی از بهترین روش ها این است که سیب زمینی شیرین ها را از وسط برش دهید و آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید. برای پخت آن نیز از فر استفاده کنید. به این صورت که آن قسمتی که برش خورده را در کف ظرف قرار دهید. همچنين می توانید کمی نمک در ظرف مورد نظر خود بریزید و سیب زمینی ها را به روی برش خورده داخل ظرف بگذارید. درب ماهیتابه را دم کنی بگذارید؛ شعله را متناسب تنظیم کرده و اجازه دهید تا خوب پخته شوند. می توانید این نوع سیب زمینی پخته شده را با موز و دارچین برای صبحانه میل کنید. قبل از آن نیز در صورت تمایل می توانید سیب زمینی شیرین ها را با کره سرخ کنید.

طرز تهیه سیب زمینی شیرین به همراه ماست و نعنا

طرز تهیه سیب زمینی شیرین به همراه ماست و نعنا

در این قسمت از مقاله می خواهیم طرز تهیه سیب زمینی شیرین پخته کبابی به عنوان پیش غذا را به شما عزیزان آموزش دهیم.

پخت سیب زمینی شیرین کبابی

در ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی‌ گراد بگذارید. از آن جا که بهتر است پوست سیب زمینی شیرین ها گرفته نشود، آن ها را به خوبی بشویید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی سیب زمینی ها بریزید و داخل فر قرار دهید. 50 تا 60 دقیقه به آن ها مهلت دهید تا در فر بمانند و نیمه نرم شوند.

بعد از گذشت این زمان و خروج سیب زمینی ها از فر، دمای فر را 40 درجه بیشتر کنید. بعد از خنک شدن سیب زمینی شیرین ها، آن ها را به قطعات بزرگ برش بزنید. سپس دوباره آن ها را به داخل فر برگردانید؛ به آن ها تا زمانی که اطراف شان ترد و قهوه ای شود، فرصت دهید.

سپس پوست لیمو و آبلیمو را به همراه ماست ایسلندی، نمک و فلفل چیلی ترکیب کنید. در انتها کنجد را به صورت کوبیده شده یا درسته به این ترکیب اضافه کنید.

 پخت سیب زمینی شیرین کبابی

بعد از اینکه سیب زمینی شیرین های پخته شده را از فر خارج کردید، به آن ها زمان دهید تا خنک شوند. سیب زمینی شیرین ها را داخل ظرفی چیده و سس را روی آن ها بریزید. برای تزئین غذا نیز از برگ نعنا هایی که دارید استفاده کنید و چند برگ را روی آن بگذارید.

طرز تهیه سيب زمینی شیرین شکری

سيب زمینی شیرین شکری

یکی دیگر از روش ها برای پختن سیب زمینی شیرین، شکری کردن آن است. برای تهیه آن:

  • سیب زمینی شیرین ها را به مدت 5 دقیقه داخل آب جوش بپزید. زمانی که سیب زمینی شیرین ها آب پز شدند، آن ها را آب کش کنید.
  • مقداری کره در ماهیتابه آب کنید. سپس آبلیمو و شکر قهوه ای به کره ها اضافه کنید. تا زمانی که شکر ها حل شوند، به ظرف حرارت دهید.
  • سیب زمینی شیرین های پخته شده را به مخلوطی که درست کرده اید اضافه کنید. 10 دقیقه به مواد فرصت دهید تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.
  • مقداری پوست لیمو به ظرف اضافه کنید. سپس شروع به هم زدن کنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید.
  • در این مرحله سیب زمینی شیرین ها آماده است. آن ها را داخل ظرف دیگری بریزید. با برش های لیمو، سیب زمینی شیرین های پخته شده را تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه سیب زمینی شیرین پخته تنوری با ادویه

  • یک عدد سیب زمینی شیرین را که پوست دارد، برش های خیلی نازک بزنید.
  • سیب زمینی های ورقه ورقه شده را در سینی فر بچینید و روی آن فلفل، نمک، روغن و یا هر ادویه دیگری که دوست دارید بریزید.
  • سینی را در فر 180 درجه قرار دهید و 10 دقیقه به آن فرصت دهید.
  • برای ترد شدن بیشتر سیب زمینی ها سینی فر را 5 دقیقه زودتر گرم کنید.

طرز پخت سوپ سیب زمینی شیرین

طرز پخت سوپ سیب زمینی شیرین

در کنار سیب زمینی شیرین پخته می توانید سیب زمینی شیرین ها را به صورت سوپ نیز میل کنید!

  • تنها کافیست سیب زمینی شیرین ها را به خوبی آب پز کنید تا پخته شوند.
  • بعد از پخته شدن، آن ها را با خوبی له کنید.
  • حالا نوبت آن رسیده که پیاز، جو پرک، جعفری یا سبزی سوپ، آب و ادویه جات دیگر مانند نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید.
  • 30 دقیقه به مخلوطی که درست کرده اید فرصت دهید تا تبدیل به یکی از بهترین سوپ هایی که تا به حال خورده اید شود.

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین
  • سیب زمینی شیرین ها را پوست بگیرید و آب پز کنید. اگر بخواهید می توانید آن ها را بخار پز نیز کنید. سیب زمینی ها را خوب له کنید و به آن مقداری ادويه جات مانند نمک، زردچوبه و آوین اضافه کنید.
  • کره را در ماهیتابه آب کنید و موادی که درست کرده اید را داخل ظرف بریزید.
  • برای چند دقیقه مواد را با روغن سرخ کنید و سپس پوره خود را سرو کنید.

روش های مختلف مصرف سیب زمینی شیرین

  • چیپس سیب زمینی شیرین به صورت پوست شده: از جمله محبوب ترین روش ها برای پخت سیب زمینی شیرین سرخ کردن آن به صورت چیپسی است.
  • پیتزای سیب زمین شیرین: زمانی که نام پیتزا را می شنوید ممکن است به یاد غذا های فست فود و ناسالم بیوفتید. با کمک سیب زمینی شیرین می توانید یکی از سالم و خوشمزه ترین پیتزا های عمر تان را بخورید.
  • نان تست سیب زمینی شیرین: اگر شما هم از دوست دارید صبحانه ای بخورید که برای طولانی مدت شما را سیر نگه دارد، می توانید برای تهیه نان تست از سیب زمینی استفاده کنید.
  • سوپ سیب زمینی شیرین: هیچ چیز بهتر از پختن سوپ به عنوان پیش غذا وجود ندارد. خصوصا اگر هوا سرد باشد و سرما خورده هم باشید. با خوردن سوپی که سیب زمینی شیرین پخته دارد، می توانید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید و از دوباره سرما خوردن جلوگیری کنید.
  • پنکیک سیب زمینی شیرین: حتما تعجب می کنید. اما یکی از بهترین مواد برای پختن پنکیک سیب زمینی شیرین است. می توانید خیلی راحت این پنکیک را درست کنید و به همراه ماست آن را میل کنید.
  • دسر سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین از آن سبزیجاتی است که می توان با آن همه نوع غذایی تهیه کرد. کاپ کیک و تورتیلا هم مواردی هستند که در کنار دسر سیب زمینی شیرین می توانید از آن استفاده کنید.
  • نودل سیب زمینی شیرین: اگر اهل خوردن نودل هستید و انواع مختلف نودل مانند برنج، هویج، کدو، قارچ، … را امتحان کرده اید، نوبت آن رسیده که نودل سیب زمینی شیرین را هم امتحان کنید. از این نودل می توانید به عنوان جایگزینی سالم برای پاستا و نودل های دیگر استفاده کنید.

نکته ی مهم

سیب زمینی شیرین پخته بتاکاروتن کمتری دارد. اما 70 درصد از این ماده مغذی در سیب زمینی شیرین پخته شده نیز وجود دارد. اگر با روغن کمی سیب زمینی را بپزید به افزایش جذب بتاکاروتن کمک کرده اید.

اشتباهاتی که نباید انجام دهید

اشتباهاتی که نباید انجام دهید

شاید جالب باشد که بدانید افراد یا سیب زمینی شیرین دوست دارند، یا اصلا از طعم آن لذت نمی برند! نوع پخت سیب زمینی شیرین به شدت در اینکه افراد از این محصول خوششان بیاید یا نه تاثیر گذار است!

سیب زمینی شیرین پخته می تواند طعم بسیار لذیذی داشته باشد. چرا که بافت خامه ای و شیرینی دارد و بسیار مناسب برای علاقه مندان به غذای نسبتا شیرین است.

سیب زمینی شیرین را به صورت برش خورده و خام به مدت طولانی آب نگذارید

معمولا سیب زمینی های شیرین بزرگ هستند. ممکن است نخواهید از یک سیب زمینی به صورت کامل استفاده کنید. ممکن است سیب زمینی شیرین را برش داده باشید و بعد از برش متوجه شوید که به قسمتی از آن ها نیاز ندارید.

در این مواقع ممکن است فکر کنید که چه کار می توان با بقیه سیب زمینی ها انجام داد!

اگر سیب زمینی شیرین ها را پوست کنده و آن را به درستی ذخیره نکنید، از آن جا که در معرض باکتری ها قرار می گیرند، به راحتی کپک می زنند.

به عنوان راه حل می توانید تکه های سیب زمینی شیرین را در ظرفی بریزید و به آن آب اضافه کنید. در این صورت سیب زمینی شیرین شما قبل از پختن مرطوب می مانند. اما دقت کنید که این زمان زیاد نباشد.

زیاد روغن به سیب زمینی شیرین نزنید

مراقب میزان روغنی که به سیب زمینی شیرین می زنید باشید. بهتر است در بیشتر موارد از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیاد باعث آبدار شدن سیب زمینی ها می شود. در حقیقت روغن زیتون باعث کیفیت بیشتر عطر و طعم سیب زمینی می شود. اگر می خواهید سیب زمینی شیرین بزرگی را سرخ کنید، از یک قاشق روغن استفاده کنید.

سیب زمینی شیرین ها را درست بشویید

مانند سیب زمینی های معمولی، از آن جا که این گیاه یک گیاه ریشه ای است و در زیر زمین رشد می کند، بنابراین از خاک پوشیده است. با این که کشاورزان سیب زمینی ها را تمیز می کنند و بعد از آن به فروشگاه ها تحویل می دهند، اما سیب زمینی ها باز هم خاکی است. قبل از برش حتما سیب زمینی شیرین ها را به خوبی با آب گرم بشویید؛ حتی اگر قصد ندارید بلافاصله از سیب زمینی ها استفاده کنید.

درست است که سیب زمینی شیرین ها بسیار مقاوم هستند و مدت زمان زیادی طول می کشد که خراب شوند، اما باید سیب زمینی شیرین ها را در شرایط مناسبی نگهداری کرد.

بهتر است سیب زمینی شیرین ها را در یخچال نگهداری نکنید؛ چرا که طعم سیب زمینی خراب می شود. مدت زمانی که می توان از سیب زمینی شیرین ها در شرایط ایده آل استفاده کرد یک ماه است.

خواص سیب زمینی شیرین

خواص سیب زمینی شیرین

بعد از صحبت از دستور پخت های فراوان نوبت آن رسیده است که از خواص سیب زمینی شیرین برای شما بگوییم! اما باید بدانید که یکی از بهترین فواید سیب زمینی شیرین، مفید بودن آن برای کبد چرب است.

برای خواندن اطلاعات کامل درباره خاصیت شگفت انگیز این گیاه، حتما مقاله خواص سیب زمینی شیرین برای کبد چرب را مطالعه کنید!

تقویت سیستم ایمنی

سیب زمینی شیرین می تواند به راحتی سیستم ایمنی شما را تقویت کند. وجود ویتامین ث، ب کمپلکس، آهن و فسفر می تواند از بدن شما در برابر بسیاری از بیماری ها دفاع کند.

رفع التهاب

با اینکه سیب زمینی شیرین به خانواده سیب زمینی های معمولی تعلق ندارد اما خواص ضد التهابی دارد. در حقیقت همان میزانی که سیب زمینی های معمولی می توانند التهاب را کم کنند این نوع سیب زمینی ها هم همان قدر توانایی دارند. این ماده غذایی باعث بهبود حافظه و آرامش ماهیچه های ما نیز می شود. دلیل آن هم وجود بتاکاروتن، منیزیوم و ویتامین ث است.

بهبود آسم

سیب زمینی شیرین می تواند برای رفع گرفتگی بینی و ریه ها موثر باشد. عطر مخصوصی که این سیب زمینی ها دارند می تواند باعث بهبود آسم هم شود.

برونشیت

ویتامین ث، آهن و مواد مغذی می توانند دمای بدن را بالا ببرند. این مواد برای افرادی که برونشیت دارند بسیار مفید است.

تسکین التهاب مفاصل

ویتامین ب، زینک و منیزیم موجود در سیب زمینی شیرین آن را به یک منبع خوراکی برای کنترل التهاب مفاصل تبدیل کرده است. می توانید سیب زمینی شیرین را آب پز کنید و از آب آن برای تسکین درد مفاصل استفاده کنید.

کنترل فشار خون

کنترل فشار خون

برای کنترل فشار خون میزانی که پتاسیم و سدیم مصرف می کنید بسیار مهم است. میزان مصرف سیب زمینی شیرین می تواند فشار خون را متعادل و سطح کلسترول خون را نیز کنترل کند.

مفید برای بارداری

سیب زمینی شیرین به میزان زیادی ویتامین آ دارد. همینطور بتاکارتن موجود در این ماده برای افرادی که باردار هستند و یا به نوزاد خود شیر می دهند بسیار مفید است.

تقویت سلامت چشم

معمولا میوه و سبزیجاتی که زرد رنگ و نارنجی رنگ هستند از منابع ویتامین آ هستند. ویتامین آ برای بینایی و سلامت چشم ها و همین طور افزايش قوه بینایی مفید است و می تواند باعث جلوگیری از بیماری های مربوط به چشم شود.

منبع انرژی

از آنجا که سيب زمینی شیرین مواد معدنی زیادی دارد، می تواند انرژی ما را در طول روز افزایش دهد. در حقیقت آهن موجود در سیب زمینی باعث تولید گلبول قرمز و توزیع اکسیژن در خون می شود.

ترک اعتیاد

شاید عجیب به نظر برسد اما سیب زمینی شیرین برای ترک اعتیاد افراد به سیگار، مشروبات الکلی و انواع مواد مخدر مفید است. همچنین افراد می توانند برای بهبود قلب و عروق خود نیز از این ماده غذایی استفاده کنند. سیب زمینی شیرین برای شریان و رگ های بدن این افراد نیز موثر است.

افزایش وزن

سیب زمینی شیرین علاوه بر مواد مغذی ای که دارد سرشار از نشاسته است. به همین دلیل هضم بسیار ساده ای دارد. سیب زمینی شیرین می تواند به افرادی که قصد افزایش وزن دارند کمک کند و در عین حال انرژی زیادی به آن ها دهد. پس اگر لاغر هستید خوشحال باشید و به جای دادن این ماده غذایی در رژیم تان فکر کنید. جالب است بدانید که سیب زمینی شیرین علاوه بر کمک به افزایش وزن، در کاهش وزن و لاغری هم موثر است!

اگر قصد لاغر شدن با استفاده از سیب زمینی شیرین را دارید، مقاله سیب زمینی شیرین و لاغری را از دست ندهید!

رفع آلرژی و حساسیت

به دلیل وجود ماده ای به نام کورستین سیب زمینی شیرین می تواند مانند یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کند و به شدت برای آلرژی های فصلی مفید واقع شود.

کمک به سلامت دندان

کمک به سلامت دندان

ویتامین سی موجود در سیب زمینی شیرین می تواند 70 درصد از ویتامین روزانه ای که بدن تان نیاز دارد را تامین کند. در نتیجه بیماری مربوط به لثه و دندان را کاهش و سلامت و استحکام را به دهان و دندان شما برگرداند.

تقویت استخوان

می توانید برای جلوگیری از پوکی استخوان از منگنز موجود در سیب زمینی شیرین کمک بگیرید.

درمان استرس

با کمک ویتامین ب موجود در سيب زمینی شیرین می توانید فشار وارد بر بدن تان و همین طور تولید هورمون استرس را کنترل کنید.

کنترل دیابت

بر خلاف چیزی که اکثر افراد فکر می کنند، سیب زمینی شیرین برای افرادی که دیابت دارند بسیار مفید است. یعنی با کمک به ترشح انسولین، سطح قند خون را کنترل می کند. البته این به این معنی نیست که افراد دیابتی می توانند به صورت مداوم از سیب زمینی استفاده کنند. در حقیقت می توانند این ماده مغزی را جایگزین کربوهیدرات ها و برنج کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله سیب زمینی شیرین و دیابت را از دست ندهید!

آیا مصرف زیاد سیب زمینی شیرین پخته مضر است؟

آیا مصرف زیاد سیب زمینی شیرین پخته مضر است؟

اگر دارو های مسدود کننده بتا استفاده می کنید، یعنی باید میزان مصرف پتاسیم خود را کنترل کنید. پزشکان معمولا این دارو ها را برای افرادی که بیماری قلبی دارند تجویز می کنند.

افرادی که کبد آن ها مشکل دارد نیز باید مصرف پتاسیم خود را کنترل کنند. افرادی که کبد شان بسیار مشکل دارد و توانایی پردازش میزان زیادی پتاسیم را ندارد، باید در مصرف سیب زمینی شیرین پخته دقت کنند.

اگر سیب زمینی شیرین شما خوب شسته نشده و حاوی سم و کود های شیمیایی باشد، بیشتر از چیزی که فکر می کنید به شما و بدن تان ضرر می رسانند. پس از جایی این محصولات را بخرید که از سلامت کشت آن ها مطمئن هستید.

از کجا سیب زمینی شیرین بخریم؟

از آن جا که این نوع سیب زمینی خواص زیادی دارد، فکر خوبی است که بتوانید از این ماده مغزی استفاده کنید و آن را در رژیم غذایی خود جا دهید. همینطور که اشاره کردیم روش های مختلفی برای پختن سیب زمینی شیرین وجود دارد و می توانید آن را با ترکیب های متنوعی استفاده کنید.

سیب زمینی هایی بخرید که پوست شان صاف و بافت سفت داشته باشند. آن ها را در جای خشک و خنک نگه دارید و به یاد داشته باشید که از 3 تا 5 هفته بعد می توانید از آن ها استفاده کنید. مصرف این ماده می تواند فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد. چرا که سرشار از موادی مانند ویتامین ها و فیبر است.

شما عزیزان می توانید برای خرید بهترین نوع سیب زمینی شیرین از سوییت زمینی کمک بگیرید!

اولین نفر باشید!

با دنبال کردن سوییت زمینی در اینستاگرام، میتونید اولین نفری باشید که از
تخفیفات عالی و دستور پخت های جدید به همراه ویدیو اونا، خبردار میشه!

با سیب زمینی شیرین دیگه چی میشه درست کرد

آموزش درست کردن پنکیک سیب زمینی شیرین خوشمزه

پنکیک می تواند یک صبحانه خوشمزه، یک میان وعده عالی برای کودکان و یا حتی

مقالات آشپزخونه ای

کیک سیب زمینی شیرین

این دستور العمل کیک سیب زمینی شیرین خوشمزه جنوبی مناسب سرو برای هر مناسبت یا

مقالات آشپزخونه ای

طرز تهیه حلوای سیب زمینی شیرین

حلوا از میان وعده های خوشمزه و محبوب ایرانیان است. این خوراکی در کشورهای دیگر

مقالات آشپزخونه ای

کوکو سیب زمینی شیرین (یک دستور پخت فوق العاده)

معمولا برای درست کردن کوکو در خانواده های ایرانی از سیب زمینی معمولی استفاده میشه،

مقالات آشپزخونه ای

کتلت سیب زمینی شیرین +دستور پخت خوشمزه

سیب زمینی شیرین یکی از آن دسته سبزیجاتی است که کاربرد فراوان دارد و انواع

مقالات آشپزخونه ای

دسر سیب زمینی شیرین + طرز تهیه

چه چیزی بهتر از یک دسر خوشمزه برای لذت بردن از طعم لذت بخش سیب

مقالات آشپزخونه ای
سفارش محصول
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
Sold Out!

کوچولو پک (۱کیلوگرم)

۱,۵۰۰,۰۰۰ریال

Sold Out!

میکرو پک

۸۷۵,۰۰۰ریال

    متأسفیم ، برچسب وارد شده شما معتبر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

اگه منتظر فصل حراج نشستی، کافیه ایمیلت رو برای ما ارسال کنی تا از شروع فصل مطلع بشی!

تمامی حقوق وبسایت سوییت زمینی متعلق به ماست!

× سوال داری؟